Skip Navigation Linksصفحه اول > مقالات تخصصی


123
0

1946 بازدید

پایدارسازی آنتوسیانین های عصاره چای ترش با استفاده از پلی فنول ها

آنتوسیانین ها به طور گسترده به عنوان رنگ های طبیعی در غذاها مورد استفاده قرار میگیرند اما در هنگام ذخیره سازی بسیار مستعد تخریب شیمیایی هستند و این مسئله منجر به از بین رفتن رنگ آنها میشود. یکی از راهکارهای مؤثر در حفظ رنگ و پایداری آنتوسیانین ها، کوپیگمنتاسیون است.


0

1374 بازدید

تاثیر افزودن لیکوپن بر ویژگی های فیزیکی، شیمیایی و حسی پنیر سفید

افزودن لیکوپن به خاطر فوايد سلامتي آن و خاصیت آنتی اکسیدانی، مي تواند برای تولید فرآورده های لبني فرآسودمند به ويژه پنیر، استفاده شود.


0

1872 بازدید

تاثیر جایگزینی شکر با پودر شیره انگور بر ویژگی های کیک فنجانی

با توجه به افزایش تمایل به مصرف غذاهای کم شکر، جایگزینی شکر در کیک از اهمیت بالایی برخوردار است.میتوان از پودر شیره انگور تا حداکثر 25 % به عنوان جایگزین شکر در کیک فنجانی استفاده کرد.


0

1695 بازدید

اثر استفاده از آرد لوپین و نشاسته ذرت بر ویژگی های رئولوژیکی خمیر، بافت و ویژگی های ارگانولپتیکی کیک فاقد گلوتن

بیماران سلیاکی باید از مصرف محصولات دارای گلوتن اجتناب کنند. پس، برنامه ریزی برای تولید فرآورده های فاقد گلوتن و همچنین بهبود آنها، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


0

1505 بازدید

بررسی خصوصیات فیزیکی و شیمیایی نوشیدنی فراسودمند بر پایه آب سیب و آلوئه ورا حاوی رنگدانه گلبرگ گل گاوزبان

رنگ ها برای ایجاد تنوع و افزایش جذابیت در مواد غذایی استفاده می شوند. رنگدانه گلبرگ گل گاوزبان علاوه بر رنگدانه طبیعی حاوی ترکیبات فراسودمند مانند آنتوسیانین ها و پلی فنل ها هستند.


0

2174 بازدید

بهینه سازی فرمول بستنی وانیلی با کمک جایگزینی آرد کینوا با شیر خشک بدون چربی به روش سطح پاسخ

در پژوهش حاضر از آرد کینوا با سطح جایگزینی با شیر خشک بدون چربی ، روغن هیدروژنه گیاهی و صمغ پانیسول جهت دستیابی به فرمول بهینه تولید بستنی وانیلی استفاده گردید. بهینه سازی فرمولاسیون بر اساس پارامترهای تغییرات حجم، سرعت ذوب و خواص بافتی (سفتی و چسبندگی) توسط روش سطح پاسخ صورت گرفت.


0

1600 بازدید

تولید سوسیس غنی شده با پودر بزرک و مطالعه ویژگی های فیزیکی، شیمیایی و میکروساختار آن

محصولات فرآوری گوشتی همچون سوسیس از نظر برخی ترکیبات تغذیه ای از جمله فیبرهای غذایی، اسیدهای چرب غیراشباع، آنتی اکسیدان و دیگر ترکیبات فعال زیستی غنی نیستند. با افزودن ترکیبات گیاهی به محصولات گوشتی، میتوان خصوصیات آنتی اکسیدانی و عمل گرایی مواد غذایی را افزایش داد.


0

2062 بازدید

بهینه سازي راندمان تولید پودر آب پنیر با استفاده از خشک کن پاششی و ارزیابی ویژگی هاي فیزیکوشیمیایی آن

آب پنیر به عنوان پسماند آلی تولید پنیر محسوب می شود و با توجه به ویژگی های مناسب و درصد بالای لاکتوز آن، کاربرد ویژه ای در صنعت غذا به ویژه صنایع لبنی و تخمیری دارد.


0

1415 بازدید

به كارگيري خمير ترش لاكتيكي و سبوس تخميري گندم در توليد نودل فراسودمند

مصرف غذاهای آماده همچون نودل در فرآیند هضم وجذب سیستم گوارش می تواند تداخل ایجاد کند و باعث بروز نفخ، یبوست و چاقی شود؛ از این رو در این پژوهش سعی برآن شده که به نوعی با این مشکلات مقابله کرده و بتوان این محصول را به محصولی فراسودمند تبدیل کرد.


0

1427 بازدید

ابداع پوشش های آنتی باکتریال جهت افزایش ماندگاری مواد غذایی

پژوهشگران حوزه شیمی دانشگاه دوستی ملل (RUDN University) روسیه، نوعی پوشش آنتی‌باکتریال برای محصولات غذایی ابداع کرده‌اند. این پوشش، برای سلامتی انسان ضرری ندارد و یک لایه نازک و غیرسمی را شکل می‌دهد که قابل تجزیه زیستی است.


123