آسیب دیدگی 60 درصد کیوی مازندران

  • 1395/09/07
  • 864 بازدید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از رفع بیم سرمازدگی مرکبات استان و خسارت به 60 درصدی کیوی مرکبات مازندران خبرداد.

به گزارش ایسنا، حسین نیازآذری، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در بازدید مدیر کل راه و شهرسازی،از مناطق و باغات آسیب دیده شهرستان بابل اظهار کرد: ۲۲هزار هکتار باغ مرکبات در بابل آسیب جدی دید و با بازدیدی که از این باغات صورت گرفت برآورد خسارت صورت می گیرد.

وی افزود: خرید تضمینی 60 هزار تن مرکبات که توسط دولت قرار بود صورت گیرد را به شدت پیگیری می کنیم تا تسریع در خرید از باغداران انجام شود.

دلاور حیدرپور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در سخنانی با اشاره به اینکه از شب گذشته تاکنون خطر سرمای باغات مازندران به تدریج از بین می‌رود، بیان کرد: تاکنون خسارت زیادی به مرکبات مازندران وارد نشده است اما درختان به صورت فیزیکی آسیب جدی دیده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود 60 درصد میوه های کیوی مازندران به میزان 180 هزار تن آسب جدی دیده‌اند، افزود: جبهه هوای سرد به تدریج از مازندران عبور کرده است و باغ داران نیازی به چیدن محصولات مرکبات ندارند.

حیدرپور همچنین از باغداران خواست برای تنظیم قیمت بازار تا زمان دقیق برداشت صبر کنند و نگران تلف شدن مرکبات خود نباشند.

محمدتقی عباسپور، فرماندار بابل نیز در این بازدید گفت: با خسارت‌های به وجود آمده برای خرید تضمینی محصولات باید برنامه ریزی های دقیق صورت گیرد. انتظار داریم که برنامه ای برای تقلیل خسارت‌های کشاورزان در نظر گرفته شود.

این مسئول با اشاره به اینکه باید آموزش‌های لازم پیش از بلایای طبیعی به مردم ارائه شود، افزود: باید طوری برنامه ریزی کنیم که خسارت مردمی که جز خدا کسی را ندارند، با جدیت پیگیری شود تا مشکل مردم رفع شود. مدیریت استان طوری تدبیر کند که شاهد چنین مشکلات مانند قطعی برق و گاز نباشیم.



خبرگزاری ایسنا