گلوتن نان مردم افزایش می‌یابد

  • 1395/09/17
  • 594 بازدید

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت افزایش کیفیت تولید نان در کشور را از نظر شرایط بهداشتی و ارتقای گلوتن نان‌های مصرفی دنبال می کند و در این راستا تا به امروز اقداماتی نیز انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم «پویا»، علی قنبری در حاشیه افتتاح نمایشگاه نان تهران اظهار کرد: در سال جاری 14.5 میلیون تن گندم تولید و 11.5 میلیون تن آن به صورت تضمینی خریداری شد که این امر رکوردی بی‌نظیر در تاریخ کشاورزی ایران به حساب می‌آید و هیچ مشکلی برای تامین آرد صنعت نان و صنایع وابسته به آن نداریم.

وی افزود: آمادگی صادرات سه میلیون تن انواع گندم دروم و معمولی به کشورهای مختلف وجود دارد که تقاضای موجود برای خرید گندم ایرانی خود نشان‌دهنده کیفیت بالای گندم تولیدی کشور است.

معاون وزیر کشاورزی با بیان این‌که گندم مورد نیاز خبازی‌ها به صورت کامل تامین شده و هیچ نیازی به واردات این محصول نداریم، گفت: یکی از برنامه‌های دولت افزایش کیفیت تولید نان در کشور از نظر شرایط بهداشتی و ارتقای گلوتن نان‌های مصرفی مردم است که در این راستا اقداماتی نیز انجام شده است.

قنبری افزود: در راستای افزایش کیفیت تولید نان در کشور صنعتی‌ کردن تولید نان می‌تواند با ذائقه مردم ایران بیشتر سازگار باشد و از نظر بهداشت و سلامت نیز مناسب است.

وی درباره دلیل عدم موفقیت اجرای طرح نان صنعتی در کشور، گفت: از دلایل عدم موفقیت تولید نان صنعتی در کشور ذائقه و تمایل مردم برای مصرف نان سنتی است. برای تقویت مصرف نان صنعتی باید سرمایه‌گذاری و تبلیغات بیشتری انجام شود.

قنبری با اشاره به اینکه تنها 7 درصد نان مصرفی کشور صنعتی است گفت: مصرف نان سنتی نیز می تواند متضمن سلامت مصرف کنندگان باشد اما لازم است که برای افزایش بهره وری و کیفیت نان به سمت نان‌های صنعتی حرکت کنیم.

بنابراین گزارش گلوتن پروتئینی است که در گندم، جو و چاودار یافت می‌شود و با افزایش این پروتیین در نان می‌توان به کیفیت آن افرود.



خبرگزاری تسنیم