تولید 31 هزار تن چای خشک در کشور

  • 1395/10/02
  • 526 بازدید

رئیس سازمان چای کشور از تولید 31 هزار تن چای خشک در امسال خبر داد که 24 هزار تن آن فروش رفته و بقیه هم در زمستان و بهار فروخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد ولی روزبهانی درباره تسهیلات به‌ زراعی و جاری هم گفت: صندوق حمایت از صنعت چای کشور، دو میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران اختصاص داده است.

برای هر هکتار، یک میلیون و 600 هزار تومان وام با سود 4 درصد داده می شودو در مجموع تا 30 میلیارد تومان برای 85 درصد از بهره‌ برداران چای که عضو صندوق هستند، اختصاص می‌ یابد.

وی اعلام کرد : این وام برای هزینه‌ های جاری چایکاران است و کارخانه‌ ها نیز می ‌توانند دو برابر سرمایه‌ شان تسهیلات دریافت کنند.

رئیس سازمان چای کشور گفت : تسهیلات مربوط به به زراعی نیز از هفته جاری پرداخت می‌شود که برای چایکاران بدون سود است اما برای کارخانه‌ها با سود 4 درصد داده می شود.

روزبهانی یادآور شد: چایکاران و کارخانه‌ها درخواست‌های خود را به این سازمان داده اند و پیش‌ بینی می‌شود تا اواخر فصل زمستان این تسهیلات اختصاص یابد.

روزبهانی گفت : کل بهای خرید تضمینی برگ سبز چای 234 میلیارد تومان بود که تاکنون 193 میلیارد تومان به حساب چایکاران واریز شده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد : چای ایرانی فاقد هرگونه سم و مواد افزودنی دیگر است و مشتریان خاص خود را دارد و همه 31 هزار تن چای خشک تولید شده به فروش می رسد.



خبرگزاری صدا وسیما