انباشت گوجه‌ فرنگی و افت قیمت محصول در بازار

  • 1395/10/05
  • 619 بازدید

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی عنوان کرد که به دلیل انباشت تولید گوجه‌فرنگی قیمت این محصول در مغازه‌های سطح شهر کاهش یافته است.

حسین مهاجران در گفت‌ وگو با ایسنا، ‌ گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم گوجه فرهنگی با کیفیت در میدان میوه و تره بار ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان قیمت دارد و کارخانه‌ ها از گوجه‌ های متوسط در فصل تابستان رب می‌ گرفتند اما اکنون کارخانه‌ ها تعطیل هستند و این اتفاق نمی افتد.

وی ادامه داد:‌ اگر تولیدات خریداری نمی‌شود به دلیل این است کیفیت پایین است. اگر کیفیت بالا باشد گران‌تر از قیمت فعلی خریداری می‌ شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره قیمت گوجه فرنگی در مغازه‌ها گفت:‌ گوجه فرنگی در مغازه‌ها با احتساب سود ۳۵ درصدی کمتر از کیلویی هزار تومان است و در صورت داشتن کیفیت بالا ۱۵۰۰ تا۲۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

مهاجران با بیان اینکه‌ حدود یک ماه قبل قیمت گوجه کیلویی ۴۰۰۰ تومان بود، ادامه داد:‌ کشاورزان ما به گونه‌ای کشت می‌کنند که تقریبا هر ۱۵ روز تولید شان به بازار عرضه شود اما در زمان‌ هایی پیش می آید در چند مرکز تولید گرمسیری مثل بوشهر و چابهار، بندرعباس تولیدات همه با هم می‌رسند و این نیازمند این است که که یک سیستم مشخص کاشت و برداشت وجود داشته باشد تا یک زمان گوجه کیلویی ۴۰۰۰ تومان فروخته نشود و زمان دیگر مثل امروز نباشد که تقاضا پایین بیاید و تولید زیاد شود.



خبرگزاری ایسنا