تلاش دولت برای نجات کشمش چه میزان اثر بخش بوده است؟

  • 1395/10/06
  • 529 بازدید

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: با وجود آنکه در اجرای این قانون مشکلاتی وجود دارد، لذا تا به امروز این سیاست موفقیت آمیز نبوده است.

محمد رضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفتگو با خبرنگارگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت صادرات کشمش پس از اتخاذ سیاست بازار در ازای بازار اظهار داشت: با وجود آنکه در اجرای این قانون مشکلاتی وجود دارد، لذا تا به امروز این سیاست موفقیت آمیز نبوده است.

وی از قاچاق صد درصدی بادام هندی به سبب ممنوعیت واردات خبر داد و گفت: با وجود آنکه بادام هندی تولید مشابه داخل ندارد از این رو سیاست صادرات یک کیلو کشمش باید در ازای واردات یک کیلو بادام هندی صورت می گرفت.

ارزانی ممقانی ادامه داد: با توجه به افزایش صد درصدی قیمت فندق در دو ماه اخیر بایستی واردات خشکبار به تناسب نیاز بازار و تولید داخل انجام شود تا مصرف کنندگان برای تامین خشکبار با نگرانی هایی روبرو نشوند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با بیان اینکه سومین صادرکننده کشمش در دنیا هستیم، اظهار کرد: با توجه به وضعیت مساعد صادرات کشمش در سال گذشته، تنها اعطای جوایز صادراتی می تواند به تعادل بازار و افزایش هر چه بیشتر صادرات کمک نماید.



باشگاه خبرنگاران جوان