آمل برنج ۴ میلیون ایرانی را تامین می‌کند

  • 1395/10/14
  • 854 بازدید

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: کل سطح زیرکشت برنج در این شهرستان بیش از ۶۵ هزار هکتار است که به احتساب سرانه، مصرف برنج و تامین غذایی بیش از ۴ میلیون ایرانی را تامین می‌کند.

به گزارش ایلنا ،سید حسین اسلامی اظهار داشت: آمل یک کلان شهر کشاورزی در کشور بوده و به دلیل شرایط اقلیمی از ظرفیت و پتانسیل بالایی در کشت محصولات زراعی و باغی برخوردار است.

وی ادامه داد: این شهرستان در زمینه گل و گیاه از 174.6 هکتار سطح زیر کشت 89.2 هکتار فضای بسته و 85.4 هکتار باز است که بیش از 76 میلیون اصله شاخه، گلدانی، بوته تولید می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه تعداد بهره‌ بردار آن 536 نفر و دارای 464 واحد تولیدی است، افزود: این شهرستان در تولید گل و گیاه مقام اول استانی را داریم که در زمینه شاخه بریده مقام اول و گلدانی و آپارتمانی مقام دوم استانی را به خود اختصاص داده است.

مدیرجهاد کشاورزی آمل با اشاره به وضعیت برنج در این شهرستان سطح زیر کشت را حدود 37 هزار و 98 هکتار اراضی با بیش از 190 هزار تن برداشت به ارزش 7 میلیون و 602 هزار و 680 ریال عنوان و مطرح کرد: آمل در تولید برنج مقام دوم استان را دارد و در کشت رتون با سطح حدود 20 هزار هکتار با تولید 34 هزار و 170 تن مقام اول استان و در کشت مجد نیز با حدود 7 هزار و 880 هکتار با تولید 2 هزار و 975 تن مقام دوم استان برخوردار است.

وی تولید برنج آمل را حدود بیش از 254 هزار تن و برنج سفید را 150 هزار تن بیان کرد و گفت: کل سطح زیرکشت برنج بیش از 65 هزار هکتار است که به احتساب سرانه مصرف برنج و تامین غذایی بیش از 4 میلیون ایرانی را تامین می‌کند.

اسلامی با بیان اینکه در زمینه سطح مرکبات و سیاه بیشه نیز در این شهرستان حدود 8 هزار هکتار محصولات باغی داریم که تولید آن بیش از 124 هزار تن می‌رسد، افزود: در امر مکانیزاسیون برنج نیز که نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه و تولید دارد در سال‌جاری حدود 5 میلیارد تومان تسهیلات تخصیص داده شد که 100 درصد جذ ب شد و حدود 6 میلیارد تومان آن نیز مازاد به عنوان شناور معرفی شد.

وی با اشاره به برپایی سومین نمایشگاه کشاورزی و گل و گیاه خاطرنشان کرد: این نماشگاه در 40 غرفه اعم از گل و گیاه زینتی، آپارتمانی، گلدانی و اصله شاخه بریده؛ ماشین‌آلات کشاورزی و تجهیزات آن برپایی شده که از 13 دی ماه آغاز و به مدت پنج روز در سالن نمایشگاه تخصصی آمل ادامه دارد.



خبرگزاری ایلنا