کاهش تعرفه واردات موز در ازای صادرات سیب

  • 1395/11/13
  • 645 بازدید

هیات وزیران در مصوبه‌ای جدید، حقوق ورودی موز را از 5 درصد به 15 درصد افزایش داد.

به گزارش گروه خبرگزاری میزان، این تصمیم در جلسه 6 بهمن ماه هیات وزیران و به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و با استناد به اصل 138 قانون اساسی گرفته شده است که بر مبنای آن حقوق ورودی این محصول 15 درصد تعیین شد.

همچنین در این مصوبه آمده است که در صورتی که واردات موز در ازای صادرات سیب باشد، در ازای یک کیلوگرم صادرات سیب، تعرفه واردات یک کیلوگرم موز 5 درصد تعیین می‌شود.

براساس این گزارش، هیات وزیران در جلسه 2 بهمن سال جاری حقوق ورودی 8 قلم کالای اساسی و حساس شامل انواع برنج سفید، برنج قهوه‌ای، کره، گوشت قرمز گوسفندی، لپه، لوبیای قرمز، لوبیای چیتی، لوبیای چشم‌بلبلی و موز را کاهش داد و تعرفه واردات موز را 5 درصد اعلام کرد اما اکنون و بر اساس مصوبه جدید، ردیف 8 مصوبه پیشین که مربوط به حقوق ورودی موز بود، حذف شد و تعرفه واردات این کالا به 15 درصد افزایش یافت.

گفتنی است تعرفه 5 درصدی واردات موز تنها به کسانی اختصاص می یابد که در ازای یک کیلوگرم واردات این محصول، یک کیلوگرم سیب صادر کنند.

دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، ضمن ابلاغ این مصوبه به گمرک کشور اعلام کرد که این تصویب نامه از تاریخ 2 بهمن لازم الاجرا است.



خبرگزاری میزان