گفت وگوی فعالان اقتصادی ایران و دانمارک/ صنایع غذایی محور اصلی مذاکرات

  • 1395/11/15
  • 677 بازدید

فعالان اقتصادی ایران و دانمارک در حاشیه نشست تجاری دو کشور در محل کنفدراسیون صنایع دانمارک، درباره همکاری در زمینه های مختلف به ویژه «دارویی و تجهیزات پزشکی» و «صنایع غذایی و لبنی» گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، در مذاکرات 50 شرکت ایرانی و دانمارکی حضور داشتند.

دانمارک تولید کننده جو، گندم، سیب زمینی، چغندر قند، لبنیات و ماهی است و در صنایع آهن، فولاد، تولید توبینهای بادی و صفحات خورشیدی، صنایع شیمیایی، فرآورده های غذایی، تجهیزات حمل و نقلی و ماشینی، منسوجات و لباس، لوازم الکتریکی، تولیدات چوبی، کشتیرانی، دارو و تجهیزات پزشکی نیز فعالیت دارد.

صادرات دانمارک به ایران در سال 2015 حدود 168 میلیون یورو بوده که این رقم در 10 ماه نخست سال 2016 افزایش یافته و به 222.5 میلیون یورو رسیده است.

بر اساس این گزارش، صادرات ایران به دانمارک نیز در سال 2015 معادل 6.5 میلیون یورو بوده که این رقم در 10 ماه نخست سال 2016 افزایش یافته و به 10 میلیون یورو رسیده است.

به گزارش ایرنا، هیات 30 نفره فعالان اقتصادی ایران از طرف اتاق بازرگانی تهران به سرپرستی مسعود خوانساری هفته جاری عازم دو کشور اروپایی جمهوری چک و دانمارک شد؛ این هیات نخست به چک رفت و با فعالان اقتصادی این کشور دیدار و مذاکره کرد.

هیات اقتصادی ایران با شرکت در نشست تجاری ایران و دانمارک، برنامه های خود را در کپنهاگ آغاز کرد.

زمینه همکاری بیشتر اعضای هیات ایرانی، صنایع غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی است اما فعالانی در حوزه انرژِی و صنعت نیز در هیات اقتصادی ایران حضور دارند.

هیات اقتصادی ایران امروز از مر کز غذایی «کریستین هنسن» Christian Hensen بازدید خواهد داشت و عصر امروز نیز در نشست تخصصی دیگر در اتاق بازرگانی نوردیک- ایران شرکت خواهد داشت.

در کنار این نشست ها، مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران با خانم «سوزانا هیلدلوند» Sosana Hildvend رئیس شورای تجاری وزارت امور خارجه دانمارک و «آندرو کریچتون» Androu Krichton معاون قائم مقام وزیر صنعت، کسب و کار و امور مالی دانمارک دیدار و گفت و گو خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، دانمارک با بیش از 43 هزار کیلومتر مربع و 5.5 میلیون نفر جمعیت، در شمال اروپا واقع شده است؛ تولید ناخاصل داخلی این کشور در سال 2015 معادن 257 میلیارد دلار گزارش شده و در این سال رشد اقتصادی 1.6 درصدی را تجربه کرده است.

آلمان، سوئد، بریتانیا، آمریکا، نروژ و هلند مهمترین شرکای صادراتی این کشور به حساب می آیند.



خبرگزاری ایرنا