آغاز برداشت 102هزارتن محصول پیازدر میناب

  • 1395/11/23
  • 565 بازدید

مدیر جهاد کشاورزی میناب از آغاز برداشت 102 هزار و 500 تن محصول پیاز از سطح 4 هزار و 100 هکتار زمین های کشاورزی این شهرستان خبرداد.

محمد سالاری درگفت وگو با ایرنا پیش بینی کرد: در هرهکتار25تن محصول پیاز از زمین های میناب برداشت شد که میزان عملکرد درسال گذشته هم همین میزان بوده است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت امسال در میناب 600هکتار افزایش یافته ادامه داد : روستاهای هشت بندی، تیرور، تلنگ و راونگ ازجمله نقاط مهم تولید پیاز خارج از فصل این شهرستان است.

وی، برگزاری کلا س و کارگاه‌ های آموزشی ترویجی،اجرای سیستم آبیاری تحت ‌فشار، رعایت اصول صحیح کاشت و تغذیه به‌ موقع و مناسب، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌ های هرز و نظارت مستمر کارشناسان از مزارع و توصیه‌ های فنی به آن‌ها در خصوص مبارزه بیولوژیکی درجهت افزایش وکیفیت تولید این محصول موثر دانست.

شهرستان میناب مقام اول تولید محصول پیاز خارج از فصل را در استان دارد وفصل کاشت پیاز در میناب از دهم مهرماه آغاز و فصل برداشت نوع زودرس این محصول از اواخر دی‌ ماه آغاز و تا اواخر اسفند ادامه دارد ، رقم دیررس پیاز نیز از اواخر بهمن لغایت اواخر فروردین ‌ماه برداشت می‌شود.
شهرستان میناب با 300 هزار نفر در 90 کیلومتری شرق بندر عباس قرار دارد .



خبرگزاری ایرنا