گوشت مرغ شب عید تامین شده است

  • 1395/12/01
  • 746 بازدید

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: گوشت مرغ شب عید تامین شده و در این راستا مشکلی وجود ندارد.

علیرضا ولی افزود: گوشت مرغ مورد نیاز برای تنظیم بازار شب عید با قابلیت صادراتی و ماندگاری بیش از 6 ماه خریداری شده است تا درصورت لزوم و مازاد بتوانیم آنها را در سال آینده صادر کنیم.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه فعالیت شرکت همواره به گونه ‌ای بوده که به تولید کنندگان کمک شود، تصریح کرد: در زمینه تولید مرغ تا چند سال قبل وارد کننده بودیم اما در شرایط کنونی 250 هزار تن گوشت مرغ مازاد بر مصرف تولید می‌ شود.

ولی درباره تامین گوشت قرمز نیز تاکید کرد: برای تامین گوشت قرمز، کمبود موجود را با واردات جبران می ‌کنیم البته تلاش ما این است که آسیبی به تولید کننده داخلی وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام دو وظیفه ذاتی و یک وظیفه نیز بر اساس ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی بر عهده دارد، افزود: تنظیم ذخایر راهبردی کشور با نظارت شورای عالی امنیت کشور، فعالیت برای تنظیم بازار در راستای حمایت از تولید کننده و مصرف‌ کننده و خرید تضمینی نهاده‌ های دامی سه وظیفه‌ ای است که این شرکت انجام می دهد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه اعتبارات در زمینه نهاده ‌ها محدود است، گفت: تا کنون حدود هزار میلیارد تومان از پول ‌های شرکت نزد خریداران شرکت باقی مانده است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در این بخش وجود دارد، اضافه کرد: به دنبال برطرف کردن این مشکلات هستیم.

ولی افزود: دیدگاه ما استفاده از ذخایر راهبردی برای کمک به تولیدکننده و تنظیم بازار است و امیدواریم شرایط بگونه ‌ای پیش رود که شرکت پشتیبانی بتواند تمرکز بیشتری بر وظایف حاکمیتی خود داشته باشد و برخی وظایف را به صنوف و اتحادیه ‌های مرتبط واگذار کند.

وی با گلایه از کاهش برخی تعرفه ‌های واردات محصولات کشاورزی گفت: از طرفی تعرفه واردات برخی محصولات همچون گوشت قرمز کاهش یافته است و از سوی دیگر راههای صادراتی نیز محدود شده است و این موضوع می ‌تواند مشکلاتی را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در ادامه خواستار ورود نهاده ‌ها به بازار بورس شد و گفت: با رصد هوشمندانه و دقیق قیمت‌ ها بصورتی عمل کردیم که قیمت نهاده‌ های شرکت پشتیبانی امور دام از نهاده ‌های بخش خصوصی بیشتر نشود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی، کشور نیاز به ذخیره حدود سه میلیون نهاده دارد، تصریح کرد: باتوجه به محدودیت فضا و نداشتن انبار، شرکت پشتیبانی دام کشور تنها قادر به ذخیره حدود 300 هزار تن از این میزان است بنابراین به دنبال ذخیره ‌سازی مناسب با همکاری تشکل‌ های مرتبط هستیم.



خبرگزاری ایرنا