۲۸ شرکت ایرانی گواهی بهداشتی صادرات محصولات لبنی به روسیه دریافت کرده اند

  • 1395/12/04
  • 606 بازدید

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تاکنون ۲۸ شرکت ایرانی برای صادرات محصولات لبنی به روسیه تاییدیه و گواهی بهداشتی دریافت کرده اند.

به گزارش ایانا، مهدی خلج دردیدار با سرگئی دانکورت رئیس سازمان نظارت بر دامپزشکی و قرنطینه فدرال روسیه با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰۰ هزار تن شیر خشک به روسیه صادر شده است ، افزود: تاکنون ۴ کارخانه لبنی مجوز و گواهی بهداشتی صادرات محصولات را از سازمان دامپزشکی ایران و روسیه دریافت کردند و ۶ کارخانه دیگر نیز معرفی شده اند.

وی گفت: مقامات دو کشور برای توسعه مبادلات تجاری در زمینه محصولات لبنی و آبزیان تاکنون همکاری های خوبی داشته اند و برای رفع مشکلات و ابهامات اقدامات لازم را انجام داده اند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: دو کشور در زمینه صدور مجوزهای بهداشتی به نقاط مشترک رسیدند و علاقه مندند محصولات و فرآورده های لبنی ایران به بازار روسیه صادر شود.

خلج گفت: راهکارهای تسهیل و تقویت روابط تجاری دو کشور به منظور ایجاد شرایط پایدار و مطمئن برای توسعه مبادلات بررسی شد.
وی درباره روند صدور مجوز برای صادرات انواع آبزیان و میگو به روسیه افزود: هم اکنون انواع آبزیان و میگو به روسیه صادر می شود و تاکنون ۱۵ هزار تن میگو به روسیه صادر شده است.

سرگئی دانکورت رئیس بخش فدرال مراقبت های دامپزشکی و قرنطینه دامی فدراسیون روسیه نیز با اشاره به صادرات ۳۰۰ تنی شیر خشک از ایران به روسیه گفت: این میزان صادرات عدد قابل توجهی نیست به طوری که این محموله حتی تا بازار روسیه نیز نرسید.

وی افزود: روسیه سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات لبنی را وارد می کند و بازار وسیعی برای پذیرش محصولات ایرانی دارد.

رئیس سازمان نظارت بر دامپزشکی و قرنطینه فدراسیون روسیه گفت : ایران با توجه به ظرفیت ها و توانمندی هایی که در تولید محصولات لبنی دارد، می تواند صادرات قابل توجهی به بازار روسیه داشته باشد.

دانکورت افزود : هیچ گونه مشکل بهداشتی بین دو کشور برای توسعه مبادلات تجاری وجود ندارد و برخی مشکلات مربوط به مسائل تجاری است که امیدوارم بزودی برطرف شود.



خبرگزاری ایانا