اصفهانی ها به دنبال صادرات ماشین‌آلات صنایع غذایی به پاکستان/ نمایشگاه اختصاصی پاکستان؛ اردیبهشت ۹۶

  • 1395/12/04
  • 531 بازدید

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان طی سفر به استان اصفهان با عبدالوهاب سهل آبادی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان گفت: استان اصفهان می‌تواند در بخش ماشین‌آلات صنایع غذایی با پاکستان همکاری نزدیکی برقرار کند.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در دیدار با رایزن بازرگانی سفارت پاکستان تصریح کرد: استان اصفهان با داشتن ۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی همواره به‌ عنوان یکی از قطب‌ های صنعتی به‌ ویژه در بخش ماشین‌ سازی به شمار می‌آید و می‌تواند نیاز پاکستان را برطرف سازد.

وی اشتراکات فرهنگی، دینی و همسایگی را عامل مؤثر در توسعه و تقویت رابطه اقتصادی ایران و پاکستان برشمرد و گفت: با برگزاری نشست‌ های مشترک و اعزام هیات تجاری می‌ توان ظرفیت‌ های اقتصادی دو طرف را شناسایی کرد. روابط اقتصادی دو کشور از دریچه بخش خصوصی گسترش می‌یابد.

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران در این دیدار حجم مبادلات تجاری را بسیار اندک دانست و گفت: ۳۰۰ میلیون دلار حجم تجارت دو کشور است که با توجه به ظرفیت‌ های دو طرف می‌توان آن را افزایش است.

نذر محمد رانجی با اشاره به سفر رئیس‌ جمهوری ایران به پاکستان در ابتدای سال جاری گفت: مقرر شد حجم تجارت ایران و پاکستان ظرف ۵ سال به ۵ میلیارد دلار برسد.

رانجی از پیمان تجارت ترجیحی در مورد ۳۴۰ قلم کالا بین ایران و پاکستان خبر داد و گفت: مذاکره برای ایجاد تجارت آزاد بین دو کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در کراچی خبر داد و گفت: نمایشگاه اختصاصی پاکستان، اردیبهشت سال آینده در تهران با هدف توسعه روابط اقتصادی دو کشور برگزار می‌شود.

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران از آمادگی برگزاری توانمندی‌های اختصاصی در شهرهای دو کشور خبر داد و گفت: اصفهان می‌تواند یکی از استان‌ هایی باشد که نمایشگاه تخصصی در شهرهای پاکستان برگزار کند.



خبرگزاری ایانا