96 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

  • 1395/12/12
  • 587 بازدید

روزبهان گفت: تا به امروز از مجموع ۲۳۴ میلیارد تومان بهای برگ سبز چای بیش از ۲۲۵ میلیارد تومان معادل 96 درصد بها به حساب چایکاران واریز شده است.

محمد، ولی روزبهان رئیس سازمان چای در گفتگو از پرداخت ۹۶ درصدی مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تا به امروز از مجموع ۲۳۴ میلیارد تومان بهای برگ سبز چای بیش از ۲۲۵ میلیارد تومان آن پرداخت و مابقی طی هفته‌ های آتی با پرداخت قدرالسهم کارخانه‌ ها به مرور پرداخت خواهد شد.

وی افزود: امسال از مجموع ۱۳۹ هزار تن برگ سبز چای حدود ۳۱ هزار و ۴۰۰ تن چای خشک استحصال شده که این میزان نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.

روزبهان درخصوص وضعیت فروش چای تولیدی امسال بیان کرد: تا به امروز ۲۷ هزار تن چای خشک به فروش رسیده و پیش بینی می‌شود مابقی تولید تا آغاز دوره بهره برداری جدید به فروش برسد، چرا که مصرف کنندگان از ویژگی‌ ها مثبت چای عاری از سموم آگاه هستند که همین امر منجر به رکورد بی سابقه فروش چای شده است.

رئیس سازمان چای با اشاره به آخرین وضعیت تسهیلات به زراعی باغات و نوسازی کارخانه‌ های چای اظهار داشت: تا کنون از مجموع ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به زراعی و نوسازی کارخانه ها، حدود دو میلیارد تومان به کارخانه داران و چایکاران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: البته تسهیلات به زراعی و نوسازی کارخانه‌ ها با تسهیلات هزینه‌ های جاری متفاوت است چرا که چایکاران و کارخانه داران عضو صندوق برای هزینه‌ های جاری خود می‌توانند دوبرابر سرمایه تسهیلات دریافت نمایند.

به گفته روزبهان تسهیلات به زراعی و نوسازی کارخانه‌ ها تنها در صورت خرید ماشین آلات مدرن، بهسازی مصرف انرژی و هرس بر باغات پرداخت می‌شود.



خبرگزاری ایلنا