سردخانه های جدید به زودی وارد چرخه نگهداری از محصولات کشاورزی می شوند

  • 1396/01/08
  • 515 بازدید

مدیر کل دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش ۱,۵ میلیون تنی ظرفیت سردخانه های کشور خبر داد.

به گزارش ایانا از جهاد کشاورزی، چنگیز اسفند یاری گفت: تا پایان سال ۹۱ ظرفیت مجموع سردخانه های کشور ۲,۵ میلیون تن بوده است.

وی توسعه زنجیره سردخانه ها و انبارهای فنی را از برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی دانست.

اسفند یاری ظرفیت انبارهای فنی پیاز و سیب زمینی را تا سال ۹۱ حدود ۱۲۰ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: این ظرفیت طی سه سال با ۳ برابر افزایش به ۳۴۴ هزار تن رسیده است.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۳۸۵ سردخانه نیمه فعال به ظرفیت ۱,۲ میلیون تن خبر داد و پیش بینی کرد که در صورت تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار، این سردخانه ها به زودی وارد چرخه نگهداری از محصولات کشاورزی شوند.

مدیر کل دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی افزود: وزارت جهاد کشاورزی بر توسعه سردخانه های بالای صفر درجه برای نگهداری از میوه و سبزیجات و همچنین توسعه سردخانه های زیر صفر درجه برای محصولات گوشتی و پروتیینی تاکید دارد.

وی توسعه سردخانه ها و انبارهای فنی را به منظور حفظ کیفیت محصولات فسادپذیر کشاورزی ضروری خواند و گفت: تمام واحدهای تحت پوشش باید مجوزهای چهارگانه را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان استاندارد اخذ کنند و هیچ واحدی بدون مجوز وزارت بهداشت اجازه عرضه محصولات غذایی را ندارد.

اسفندیاری اعلام کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه با احتساب سردخانه های نیمه فعال باید ۳ میلیون تن به ظرفیت این واحد های نگهداری محصولات کشاورزی اضافه شود.

وی در مورد انبارها نیز تصریح کرد: در حال حاضر انبارهایی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و با ظرفیت ۶۶۷ هزار تن داریم که در صورت تامین اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی، این انبارها به بهره برداری می رسد.



خبرگزاری ایانا