افزایش ظرفیت تولید ماهیان سردآبی در کشور

  • 1396/01/16
  • 586 بازدید

مدیر کل شیلات استان گلستان از افزایش ظرفیت تولید ماهیان سردآبی در استان گلستان با بهره برداری از پروژه های جدید طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ سید جواد قدس علوی در گفتگو اظهار داشت : با افتتاح دو پروژه پرورش ماهیان سردابی در استان گلستان، مقدمات افزایش تولیدات این گونه ماهی در استان در سال جاری فراهم شد.

مدیر کل شیلات استان گلستان با اشاره به اینکه این پروژه ها ظرفیت تولید 44 تن ماهی سردابی را دارد، گفت: این پروژه ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و نیز همکاری صندوق توسعه ملی آغاز به کار کرده است.

در یک سال گذشته بالغ بر 70 تن گوشت ماهیان سردابی در گلستان تولید شده است.

وی همچنین از تولید 600 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در مراکز تکثیر استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در بخش تولید ماهیان سردآبی هم اکنون شاهد اشتغالزایی بیش از 68 نفر هستیم.

قدس علوی در ادامه از احداث نخستین مرکز تکثیر بچه میگو با تولید سالانه 100 میلیون قطعه در منطقه گمیشان گلستان خبر داد و تاکید کرد: این مرکز در حال احداث است و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته مدیر کل شیلات استان گلستان، با راه اندازی مرکز تکثیر بچه میگو در گمیشان از این پس نیاز استان به واردات بچه میگو از استان های جنوبی کشور رفع خواهد شد.

وی یادآور شد: پارسال 240 میلیارد ریال در حوزه شیلات به منظور ایجاد زیرساخت های مجتمع میگو در شهرستان گمیشان مصوب شده است که نسبت به سال 94 بالغ بر 600 درصد افزایش اعتبار داشته است.

این مقام مسئول در استان گلستان تصریح کرد: در بهمن ماه سال گذشته شاهد افتتاح هشت پروژه مهم شیلاتی و یک پروژه کلنگ زنی در استان گلستان بودیم.

وی در ادامه یادآور شد: این پروژه مربوطه به تولید محصولات شیلاتی از جمله ماهیان سردآبی، گرمابی و میگو بوده است.

مدیر کل شیلات استان گلستان خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته با افتتاح پروژه های مذکور از سوی اداره کل شیلات گلستان به طور مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از 300 نفر اشتغال زایی خواهد شد.

وی در ادامه بیانات خود از برگزاری دوره های آموزشی در شیلات استان گلستان با هدف افزایش آگاهی و سطح علمی کارکنان این اداره خبر داد.

این مقام مسئول در استان گلستان اضافه کرد: این دوره های آموزشی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مرکز آموزش و تحقیقات جهاد کشاورزی برگزار شده است.

قدس علوی تاکید کرد: این دوره های آموزشی در زمینه های مختلف از جمله دوره های آموزشی مدیریت تخصصی، مدیریت کارگاه تکثیر و پرورش آبزیان، مهارتهای ارتباطی مدیران و ... و دوره های آموزشی عمومی برگزار شده است.



خبرگزاری صدا وسیما