آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم و کلزا/خرید تضمینی کلزا از 33 میلیون تن فراتر رفت

  • 1396/03/03
  • 483 بازدید

معاون بازرگانی دولتی گفت: تا کنون ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن کلزا با ارزش بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده است.

حسن عباسی معروفان معاون بازرگانی دولتی در گفتگو ، با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم و کلزا اظهار داشت: تا به امروزیک میلیون و ۹۰۰ هزارتن گندم با ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از کشاورزان ۱۱ استان خریداری شد که مطالبات آنها پس از ورود به سامانه به مرور پرداخت خواهد شد.

به گفته وی استان خوزستان با تحویل یک میلیون و ۲۹۰ هزارتن گندم بالاترین میزان خرید تا کنون را به خود اختصاص داده است.

عباسی معروفان با بیان اینکه در شرایط کنونی میزان خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته یکسان بوده است، افزود: همزمان با اوج برداشت محصول در نیمه خرداد ماه و تحویل به مراکز خرید باید منتظر ماند و دید که میزان تولید در چه وضعیتی خواهد بود.

معاون بازرگانی دولتی با اشاره به آخرین وضعیت دانه‌ های روغنی بیان کرد: تا کنون ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن کلزا با ارزش بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان از کلزا کاران ۱۳ استان خریداری شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت مطالبات کلزاکاران تصریح کرد: تا به امروز بیش از ۷۵ میلیارد تومان مطالبات کلزاکاران پرداخت و مابقی بلافاصله پس از ورود به سامانه به حساب کلزا کاران واریز خواهد شد.



خبرانلاین