پیش بینی برداشت بیش از 6 هزار تن آلبالو و گیلاس در ملایر

  • 1396/04/15
  • 563 بازدید

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: پیش بینی می شود در فصل زراعی امسال بیش از 6 هزارو 500 تن آلبالو و گیلاس از سطح باغ های این شهرستان برداشت شود.

غلامحسین تقوی در گفت و گو اظهار کرد: این میزان برداشت شامل حدود پنج هزار تن آلبالو و یک هزارو 500 تن گیلاس خواهد بود.
وی افزود: برداشت آلبالو و گیلاس در این شهرستان از اوایل تیرماه آغاز شده و تا نیمه مردادماه ادامه دارد که بیشترین میزان تولید این محصول در بخش زند ملایر است.

تقوی با بیان اینکه محصول آلبالو و گیلاس به صورت پراکنده در سایر نقاط شهرستان نیز تولید می شود، ادامه داد: ملایر از نظر تولید و میزان سطح زیر کشت آلبالو رتبه نخست و گیلاس رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 2 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصول آلبالو و گیلاس است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: خوشبختانه امسال خسارت سرمازدگی در سطح باغ های این شهرستان نداشتیم و تنها در بخش هایی از باغ های میوه شاهد خسارت تگرگ بودیم.

تقوی ادامه داد: با توجه به عدم سرمازدگی باغ ها، پیش می شود امسال شاهد رشد بیش از 25 درصدی تولید آلبالو و 10 درصدی تولید گیلاس در این شهرستان باشیم.

به گزارش ایرنا وی اظهار کرد: این شهرستان در بخش محصولات باغی از جمله انگور رتبه نخست استان همدان و از نظر تولید محصولاتی همچون گردو، بادام، زدآلو، سیب و هلو نیز با تولید چشمگیر صاحب رتبه است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت چشمگیر تولید محصولات باغی از جمله انگور، آلبالو و گیلاس، هنوز جای صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصولات در شهرستان خالی بوده و نیازمند توجه ویژه است.

تقوی با بیان اینکه زمینه ها و بسترهای لازم برای ورود سرمایه گذاران در این بخش فراهم است، ایجاد کارخانه های کنسانتره، آب میوه، لواشک، نوشابه های میوه ای و بسته بندی میوه های خشک را از جمله نیازهای بخش کشاورزی برشمرد.

سالیانه بیش از پنج هزار تن آلبالو و گیلاس از سطح حدود 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان ملایر برداشت می شود.

در حال حاضر 20 هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت محصولات باغی، 61 هزار و 200 هکتار زیر کشت محصولات زراعی و 38 هکتار زیر کشت آیش است.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.



خبرگزاری میزان