ارمنستان تولیدات صنعت کشاورزی ایران را با کیفیت اعلام کرد

  • 1396/04/16
  • 484 بازدید

روبرت ماکاریان معاون وزیر کشاورزی ارمنستان با تاکید بر اینکه تولیدات تجهیزات و ماشین آلات ایران در این بخش کیفیتی خوب و قیمت رقابتی برای صادارات دارد، برای تنظیم برنامه همکاری واردات اعلام آمادگی کرد.

ماکاریان در مذاکره با هیات اتحادیه تولید کنندگان تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی ایران در ایروان، یکی از عوامل مهم رونق همکاری ها در بخش های مرتبط برای فروش تجهیزات و ماشین الات کشاورزی ایرانی در ارمنستان را کیفیت مطلوب و قیمت مناسب اعلام کرد.

در این مذاکرات که گِقام گِوُرکیان مدیرعامل بنیاد توسعه کشاورزی ارمنستان و همچنین نمایندگانی از شرکت های تولید کننده تجهیزات و ماشین الات این کشور حضور داشتند، ماکاریان پیشنهاد داد: تجهیزات و ماشین الات کشاورزی ایران در نمایشگاه «آرم پروُد اِکسپو» که اکتبر سال جاری (مهر-آبان) در ایروان برگزار می شود، نمایش داده شود تا طرف های ارمنستانی از نزدیک با توانمندی های ایران در این صنعت بیشتر آشنا شوند.

ماکاریان همچنین به منظور گسترش و تحکیم همکاری ها در عرصه کشاورزی، امضای یادداشت تفاهم بین شرکت مسئول ایرانی و بنیاد توسعه کشاورزی ارمنستان با هدف تنظیم و تدوین برنامه مشخص همکاری ها را خواستار شد.

حسین روضاتی معاون اتحادیه تولید کنندگان تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی ایران نیز در این دیدار گفت: آشنایی متقابل با توانمندی ها، نیازها و همچنین فرصت های صادراتی به ارمنستان در عرصه کشاورزی و تجهیزات و ماشین آلات مرتبط، هدف رایزنی ها و مذاکرات است.

وی افزود: برقراری ارتباط با فعالان عرصه های مختلف کشاورزی در ارمنستان برای همکاری های بیشتر از جمله برای اینکه تجهیزات و ماشین آلات نوین تولیدی ایران در این بخش را صادر کنیم نیز در دستور کار قرار دارد.

در این مذاکرات همچنین مباحث و زمینه های موجود برای لیزینگ تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی به پیشنهاد طرف ارمنستانی و ایجاد مرکز مشترک مونتاژ در این صنعت بررسی شد.

ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.

از سوی دیگر، ارمنستان که تنها عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا دارای مرز زمینی با ایران است، همراه روسیه، قزاقستان، بلاروس و قرقیزستان دیگر اعضای این تشکل و ایران برنامه ریزی های گسترده ای را برای تشکیل منطقه آزاد تجاری تدارک دیده اند.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا که با ایران برنامه همکاری های گسترده تجاری و اقتصادی را تنظیم کرده است، جمعیتی معادل 180 میلیون نفر را در برمی‌گیرد.



اقتصادآنلاین