خرید تضمینی گندم در بورس کالا کلید خورد

  • 1396/04/27
  • 516 بازدید

معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: روز گذشته خرید گندم در استان‌ های مرکزی، اردبیل، خراسان شمالی و زنجان طبق مقررات، جهت شفاف سازی قیمت، توسط بورس کالا صورت گرفته است.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: از ابتدای فصل خرید 6 میلیون و 495 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 8 هزار و 400 میلیارد تومان از کشاورزان 31 استان خریداری شده است.

وی افزود: استان خوزستان با یک میلیون و 352 هزارتن،گلستان یک میلیون و 90 هزارتن و فارس 850 هزارتن بیش از 50 درصد گندم تولیدی را به خود اختصاص داده اند که این آمار تا پایان فصل خرید قابل تغییر است.

به گفته عباسی معروفان تا کنون بیش از 60 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت و مابقی به مرورپس از تأمین اعتبار به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

معاون بازرگانی دولتی ادامه داد: روز گذشته خرید گندم در استان های مرکزی، اردبیل، خراسان شمالی و زنجان طبق مقررات جهت شفاف سازی قیمت توسط بورس کالا صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی دانه‌ های روغنی کلزا، آفتابگردان و گلرنگ همزمان با گندم از سوی بازرگانی دولتی انجام می شود، افزود: تا به امروز 171 هزارتن انواع دانه‌ های روغنی با ارزش 460 میلیارد تومان از کشاورزان 31 استان خریداری شده است.

عباسی معروفان با بیان اینکه 350 میلیارد تومان بهای خرید دانه های روغنی پرداخت شده، عنوان کرد: براساس قانون موظف به خریداری هر میزان دانه‌های روغنی تولیدی از کشاورزان هستیم از این رو جای هیچ‌ گونه نگرانی وجود ندارد.

به گفته وی مجموع خرید دانه‌ های روغنی با افزایش 100 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بالای 400 هزارتن خواهد رسید.

عباسی معروفان با اشاره به اینکه روزانه گندم و سایر مشتقات جهت صادرات در بورس کالا عرضه می شود، تصریح کرد: تا کنون از یک میلیون تن گندم عرضه شده حدود 500 هزارتن آن به بازارهای هدف صادر شده است.



خبرگزاری ایلنا