۵۳ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد/نرخ هر کیلو چای ممتاز ۸۰ هزارتومان

  • 1396/05/12
  • 471 بازدید

رئیس سازمان چای گفت: تا کنون 84.5 میلیارد تومان مطالبات چایکاران معادل 53 درصد برگ سبزتحویلی پرداخت شده است.

محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای در گفتگو با اشاره به آخرین وضعیت تولید چای اظهار داشت: تا به امروز 79 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 159 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد.

به گفته وی 45 درصد برگ سبز درجه یک و مابقی درجه دو است.

روزبهان ادامه داد: تا کنون 84.5 میلیارد تومان مطالبات چایکاران معادل 53 درصد برگ سبزتحویلی پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای از کاهش 4 درصدی تولید خبر داد و گفت: امسال با پدیده خشکسالی و کاهش نزولات جوی روبرو هستیم که همین امر کاهش 4 درصدی تولید نسبت به سال گذشته را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته از نظر بارندگی استنثنا بود، افزود: علی رغم کاهش 50 درصدی میزان بارندگی، با اقدامات به زراعیِ کشاورزان، روند صعودی تولید در سه سال اخیر همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت فروش چای خشک تولیدی بیان کرد: از مجموع 79 هزارتن برگ سبز چای حدود 17 هزار و 500 تن چای خشک استحصال شد که به سبب بهبود کیفیت چای تولیدی و کاهش تقاضا در فصل تابستان، میزان فروش از وضعیت مساعدی برخوردار است.

روزبهان نرخ هر کیلو چای ممتاز با کیفیت را 30 تا 35 هزار تومان اعلام کرد و افزود: البته برخی کارخانه های چای هر کیلو چای با کیفیت را که از برگ های ممتاز به دست می آورند با نرخ های 60 تا 80 هزار تومان به فروش می رسانند که این نرخ با وجود صد درصد ارگانیک بودن چای ایرانی ، منطقی است.



خبرگزاری ایلنا