خرید تضمینی گندم به ۸ میلیون و ۲۹۰ هزارتن رسید

  • 1396/05/17
  • 661 بازدید

معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: تا به امروز ۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان از گندمکاران ۳۱ استان کشور خریداری شده است.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: تا به امروز 8 میلیون و 290 هزار تن گندم با ارزش بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان از گندمکاران 31 استان کشور خریداری شد.

وی خوزستان با یک میلیون و 353 هزارتن، گلستان با یک میلیون و 102 هزارتن و فارس با 900 هزارتن را از استان های تولیدکننده برتر گندم دانست.

عباسی معروفان ادامه داد: تا کنون 5.5 میلیارد تومان معادل 50 درصد بهای گندم های تحویلی پرداخت و مابقی طبق قانون با کمی تاخیر به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

به گفته معاون داخلی بازرگانی دولتی تا پایان فصل خرید پیش بینی می شود که خرید تضمینی گندم به 9.5 تا 10 میلیون تن برسد.

عباسی معروفان در خصوص وضعیت خرید دانه های روغنی بیان کرد: تا به امروز بیش از 181 هزارتن کلزا، 7 هزارتن گلرنگ و 650 تن آفتابگردان با ارزش 530 میلیارد تومان از کشاورزان 31 استان خریداری شد.

این مقام مسئول رقم پرداختی بابت خرید دانه های روغنی را 470 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم معادل 90 درصد دانه های روغنی خریداری شده و مابقی مطالبات کشاورزان پس از درج در سامانه پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان فصل میزان خرید دانه های روغنی به بیش از 450 هزارتن خواهد رسید، بیان کرد: این امر بیانگر افزایش صد درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.



خبرگزاری ایلنا