عوارض مصرف نوشیدنی‌ و غذا‌های رژیمی

  • 1396/05/23
  • 391 بازدید

به گفته دانشمندان، شیرین کننده‌های مصنوعی می‌توانند سطح قند خون را افزایش داده و در نهایت منجر به دیابت شوند.

مصرف نوشیدنی‌ ها و غذاهای رژیمی نتیجه معکوس و مخربی در بدن به جای می‌گذارند.

به گزارش شفا آنلاین، مطالعات محققان نشان می‌دهد که نوشیدنی‌ ها یا غذاهای رژیمی در حقیقت سبب افزایش وزن و ابتلا افراد به دیابت (Diabetes) می‌شوند زیرا مغز در شمارش میزان کالری موجود دچار اشتباه شده و در نتیجه متابولیسم را کاهش می‌دهد.

این مطالعه جدید بیان می‌کند در صورتی که بین شیرینی و کالری مواد غذایی "انطباق" وجود نداشته باشد، بدن فرآیند سوزاندن کالری را متوقف می‌کند.

در انجام این پژوهش، مغز 15 نفر را در هنگام مصرف نوشیدنی‌ های رژیمی اسکن کرده و آنها را با نوشیدنی‌ های معمولی مقایسه کردند و میزان انرژی مصرفی بدن را نیز مورد بررسی قرار دادند.

مصرف شیرینی میزان انرژی بیشتری به همراه دارد و بیشتر بودن میزان مصرف شیرینی، کالری بیشتری نیز به همراه خواهد داشت.

در این بین مغز که به دریافت این دو در کنار هم عادت دارد در صورتی که این دو در کنار یکدیگر نباشند دچار اشتباه شده و تصور می‌کند که کالری کمتری برای سوزاندن وجود دارد.

طبق این گزارش، رژیم‌ های غذایی مدرن دارای منابعی از انرژی هستند که بدن ما قبلا هرگز آن را تجربه نکرده است.

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که وقتی طعم شیرین و انرژی دریافتی از غذای مصرفی با یکدیگر هماهنگ نباشند، انرژی کمتری متابولیزه شده و سیگنال‌های ضعیف یا نادرست به مغز ارسال می‌شود که هر یک از این اثرات ممکن است بر سلامت متابولیسم تأثیر بگذارند.

نتایجه این پژوهش نشان می‌دهد زمانی که بین شیرینی و کالری "عدم تطابق" وجود داشته باشد موجب مصرف بیشتر مواد غذایی و افزایش وزن(Weight Gain) شود.

به گفته دانشمندان، شیرین کننده‌ های مصنوعی می‌توانند سطح قند خون را افزایش داده و در نهایت منجر به دیابت شوند.



شفا آنلاین