پیش بینی کشت دوم برنج در ۴۰ هزار هکتار از اراضی مازندران

  • 1396/05/24
  • 515 بازدید

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پیش بینی ۳۰ تا ۴۰ هزار هکتاری کشت دوم برنج در سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دلاور حیدرپور افزود: امسال با توجه به وضعیت قیمت مناسب برنج در بازار، تقاضا برای کشت دوم این محصول بیشتر است.

وی اظهار داشت : در سال جاری از مجموع ۲۱۳ هزار هکتار شالیزار استان مازندران ۹۰ تا ۹۵ هزار هکتار به زیر کشت دوم و رتون می رود در حالیکه این رقم در سال گذشته ۸۳ هزار هکتار بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به تهدید سرمازدگی به کشاورزان استان توصیه می شود از بیستم مردادماه جاری به بعد از کشت دوم برنج به شدت پرهیز کنند.

وی گفت : کشاورزانی که شرایط آبی برای آنان مهیاست می توانند کشت برنج به روش رتون را با آبیاری، مبارزه با علف های هرز، کودپاشی و غیره در سطح مزارع شالیزاری استان توسعه دهند.

حیدرپور گفت: محصول برنج به روش کشت دوم و راتون نسبت به کشت اصلی (اول) به لحاظ کیفیت، عطر و طعم؛ مناسب و مرغوب تر است.

وی افزود: کود و سم در زراعت برنج به روش های کشت دوم و رتون باید بر پایه توصیه های کارشناسان ترویجی، بموقع و به اندازه مناسب باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه محصول رتون از باقیمانده خوشه‌ های کشت اول برنج حاصل می شود و دارای مزیت های فراوانی است، یادآور شد : این زراعت از راهکارهای افزایش محصول برنج است که سبب ارتقای درآمد کشاورزان و استفاده بهینه از منابع می شود.



خبرگزاری صدا وسیما