واردات تخم مرغ منطقی نیست/ کاهش 600 تومانی نرخ تخم مرغ درب مرغداری

  • 1396/05/24
  • 436 بازدید

رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: قیمت تخم مرغ وارداتی بالاتر از نرخ داخلی است، از این رو مسئولان امر به جای واردات تخم مرغ باید اقدام به کاهش نرخ تعرفه واردات نمایند.

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو ، با انتقاد از آزاد سازی واردات تخم مرغ اظهار داشت: مرغداران دیگر تمایلی به جوجه ریزی واحدهای خود ندارند، چراکه واردات تخم مرغ پایه و اساسی منطقی ندارد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما بر مبنای واردات بنا شده و نه تولید، افزود: در حال حاضر قیمت تخم مرغ وارداتی ، بالاتر از نرخ داخلی است، از این رو مسئولان امر به جای واردات تخم مرغ باید اقدام به کاهش نرخ تعرفه واردات نمایند تا قیمت تمام شده محصول پایین آید.

نبی پور با اشاره به اینکه کمبود تخم مرغ در بازار داخل صحت ندارد، گفت: همه ساله در فصل تابستان با کاهش مصرف تخم مرغ با مازاد محصول در داخل روبرو بودیم و این درحالی است که در پی شیوع آنفولانزای حاد پرندگان و معدوم سازی تعداد قابل توجهی از مرغ های تخم گذار به نقطه سربه سر رسیدیم.

به گفته وی نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری با کاهش 600 تومانی به طور متوسط 5 هزار تومان است.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌ گذار استان تهران تصریح کرد: طی روزهای اخیر هر شانه تخم مرغ در میادین با نرخ 12 هزار و 500 تومان توزیع می شد که با کاهش نرخ درب مرغداری از روز گذشته هر شانه با نرخ 11 هزار و 500 تومان عرضه می شود.



خبرآنلاین