۸۸ هزارتن برگ سبز چای خریداری شد/هر کیلو چای سفید یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان

  • 1396/06/08
  • 635 بازدید

رئیس سازمان چای گفت: تا به امروز ۸۸ هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۱۷۲ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد.

محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای در گفتگو ، با اشاره به آخرین وضعیت تولید برگ سبز چای اظهار کرد: تا به امروز 88 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 172 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد.

وی از پرداخت 113 میلیارد تومان مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: این میزان پرداختی بیش از 66 درصد بهای برگ سبز تحویلی به چایکاران است.

به گفته روزبهان 45 درصد بهای برگ سبز خریداری شده درجه یک و مابقی درجه دو است.

رئیس سازمان چای ادامه داد: علی رغم خشکی شدید هوا، تولید برگ سبز چای امسال در مقایسه با سال 94 و 93 رشد چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تولید چای خشک گفت: تا کنون از مجموع 88 هزارتن برگ سبز حدود 19 هزار و 500 تن چای خشک به دست آمده است.

این مقام مسئول درباره وضعیت فروش چای خشک تولیدی بیان کرد: طبق روال همه ساله با گرمای هوا در فصل تابستان تقاضا کاهش می‌یابد و مجدداً در فصل پاییز و زسمتان به اوج خود می رسد.

رئیس سازمان چای از افزایش قیمت چای در فصل پاییز خبر داد و افزود: با توجه به افزایش تقاضا و کاهش تولید چای به نسبت سال گذشته پیش بینی می شود که نرخ چای در پاییز به تناسب عرضه و تقاضا افزایش یابد.

وی حداقل نرخ هر کیلو چای ایرانی را 12 هزارتومان اعلام کرد و گفت: هر کیلو چای ممتاز با نرخ 40 تا 80 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

به گفته روزبهان در صورت مساعدت شرایط جوی پیش بینی می شود که میزان تولید برگ سبز چای به 120 هزارتن برسد.

این مقام مسئول با اشاره به آخرین وضعیت تولید چای سفید اظهار کرد: مجموع تولید چای سفید سال گذشته 100 کیلو بوده و تا پایان فصل برداشت نمی توان آمار دقیقی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده چای سفید به بازارهای هدف صادر می شود، تصریح کرد: البته بخشی از تولید این چای به سبب خواص درمانی آن در داخل مورد استفاده قرار می گیرد.

روزبهان نرخ هر کیلو چای سفید را یک میلیون و 200 هزارتومان اعلام کرد.



خبرآنلاین