5 میلیون تن مرکبات سالانه در کشور تولید می شود

  • 1396/08/17
  • 432 بازدید

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از تولید 5 میلیون تن مرکبات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمدعلی طهماسبی گفت : از این میزان دو میلیون تن پرتقال است و همچنین سالانه 3 میلیون و 800 هزار تن سیب و 300 هزار تن کیوی در کشور تولید می شود که می توان مازاد نیاز کشور را صادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه صادرات محصولات باغی و کشاورزی باید بخش خصوصی و اتاق بازرگانی و ناوگان حمل و نقل همراهی کنند.

طهماسبی افزود : مجلس در برنامه ششم توسعه قرار است 500 هزار هکتار از اراضی شیب دار کشور به کشت گونه های مثمر و دارویی اختصاص یابد و کشت گیاهان مثمر افزایش می یابد.

وی افزود: تسهیلات ارزان قیمت و درازمدت به شهرستان ها ابلاغ می شود که باید باغداران و کشاورزان طرح های خود را تهیه و ارائه کنند تا به بانک های عامل معرفی شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه 760 رقم انار در ایران شناسایی و جمع آوری شده است، گفت : شهرستان بهشهر از لحاظ اقلیمی بسیار مستعد احداث باغ و پرورش انار است و مسئولان شهرستان بهشهر باید به دنبال جذب سرمایه گذار برای احداث کارخانه صنایع تبدیلی انار باشند.

طهماسبی گفت : احداث گلخانه، استخر، صنایع تبدیلی و هر گونه فعالیت‌ های کشاورزی تغییر کاربری محسوب نمی شود و محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات و واگذاری زمین در این زمینه وجود ندارد.

به گفته معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در مقابل واردات موز به کشور، صادرات سیب از ایران صورت می گیرد و پارسال 353 هزار تن سیب از ایران صادر شد.



خبرگزاری صدا وسیما