توسعه گلخانه ها، بهترین راه برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی

  • 1396/09/07
  • 583 بازدید

رییس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: توسعه گلخانه ها با هدف افزایش صادرات و بازاریابی بهتر محصولات،ایجاد اشتغال و اقتصادی کردن تولید مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است.

علی اشرف منصوری رییس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو ، با اشاره به اینکه 30 درصد گلخانه ها مربوط به استان تهران است، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی تا افق 1404 در نظر دارد که سطح گلخانه های کشور را از 11 هزار هکتار به 48 هزار هکتار افزایش دهد.

وی افزود: انتقال کشت محصولات سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه با هدف توسعه صادرات و بازار یابی بهتر محصولات،افزایش تولید در واحد سطح، ایجاد اشتغال و اقتصادی کردن تولید مورد توجه وزارت جهاد قرار گرفته است.

منصوری با بیان اینکه هزینه تولید محصولات در فضای گلخانه نسبت به آزاد 35 درصد کمتر است، گفت: احداث گلخانه ها علاوه بر اقتصادی کردن تولید، مانع تغییر کاربری اراضی می شود.

این مقام مسوول ادامه داد: با توجه به آنکه محصولاتی که در فضای باز تولید می شوند، قابلیت صادراتی زیادی ندارند از این رو تولید محصولات در فضای گلخانه در کنار مباحث بسته بندی و سورت باید به منظور رونق صادرات در دستور کار قرار گیرد.

وی از عملکرد مناسب تولید محصولات کشاورزی در فضای گلخانه نسبت به فضای آزاد خبر داد و گفت: برای تامین امنیت غذایی و افزایش بهره وری محصولات باید به سمت و سوی توسعه گلخانه ها حرکت کنیم.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه محدودیتی در ارائه تسهیلات به متقاضیان وجود ندارد، بیان کرد: اکنون تسهیلات برای احداث گلخانه با نرخ سود 4.5 درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که در تلاشیم که با پیگیری های صورت گرفته این نرخ کاهش یابد.



وزارت جهاد کشاورزی