تولید سالانه 15 هزار تن تخم مرغ در سیستان و بلوچستان

  • 1396/10/13
  • 554 بازدید

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تولید تخم مرغ در این استان از پنج هزار تن سال 92 هم اینک به 15 هزار تن در سال رسیده است.

موسی نخزری مقدم در گفت و گو اظهار داشت: هم اینک چهار واحد مرغ تخم گذار در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند که روزانه 20 تا 25 تن تولید دارند.

وی افزود: نیاز سیستان و بلوچستان در زمینه تخم مرغ 25 هزار تن به طور سالانه است که بقیه نیاز این استان از سایر نقاط کشور تامین می شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ظرفیت تولید گوشت مرغ در این استان با فعالیت 12 واحد به پنج میلیون و 500 هزار قطعه در هر دوره رسیده است.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.

شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.

این استان دارای 19 شهرستان و حدود 9 هزار روستا و آبادی است که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند و افزون بر 1100 کیلومتر مرز خشکی با کشورهای پاکستان و افغانستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.



خبرآنلاین