15 هزار میلیارد ریال برای بهینه سازی مصرف آب اختصاص یافت

  • 1396/10/26
  • 634 بازدید

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت در سال جاری برای اجرای طرح های بهینه سازی مصرف آب در باغ های کشور 32 هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفت که تاکنون 15 هزار میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

علیمراد اکبری در حاشیه بازدید از باغ های شهرستان اسدآباد افزود: بهینه سازی مصرف آب امسال در 272 هزار هکتار طرح اجرایی شد که 122 هزار هکتار از آن به پایان رسیده و مابقی نیز در دست اجرا است.

وی رویکرد دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی را ارتقای بهره وری با افزایش کارآیی مصرف آب عنوان کرد و گفت: رفع مشکلات باغداران کشور و افزایش تولید می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی به اقدامات خوب استان همدان در راستای طرح های بهینه سازی مصرف آب اشاره و بیان کرد: همدان در این زمینه رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

اکبری اظهار کرد: بنابر آمارهای موجود امسال 10 هزار هکتار طرح در استان همدان اجرا شده و 800 میلیارد ریال در این رابطه هزینه شده است.

وی به اختصاص یک هزار و 160 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های بهینه سازی مصرف آب در باغ های همدان اشاره کرد و گفت: از این میزان یک هزار میلیارد ریال برای طرح های آبیاری تحت فشار و مابقی برای تجهیز و نوسازی و قنوات است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری های خوبی در بخش آب انجام داده و هیچگونه محدودیت اعتباری برای توسعه روش های مدرن آبیاری وجود ندارد.

اسدآباد با چهار هزار هکتار باغ در تولید محصولات، هلو، شلیل، انگو و آلو سرآمد استان همدان است.

اسدآباد 100 هزار جمعیت دارد و در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.



خبرگزاری ایرنا