کردستان در بیمه گندم دیم رتبه اول کشور را دارد

  • 1396/11/27
  • 567 بازدید

حریری گفت: استان کردستان با پوشش بیمه ای ۲۱۱هزار و ۷۰۸ هکتار از گندم زارها، رتبه اول بیمه گندم دیم، در کشور را به خود اختصاص داده است.

حریری گفت: استان کردستان با پوشش بیمه ای ۲۱۱هزار و ۷۰۸ هکتار از گندم زارها، رتبه اول بیمه گندم دیم، در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خرنگار ایانا در استان کردستان، سلیمان حریری در ششمین جلسه کارگروه خشکسالی، سرما زدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان کردستان اذعان کرد: با اتمام عملیات بیمه گری زراعت سال ۹۶-۹۷ استان کردستان با مساحت ۲۱۱هزار و ۷۰۸ هکتار رتبه اول بیمه گندم دیم کشور را به خود اختصاص داده، ولی متاسفانه این رقم نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: ۷۶۸۱هکتار گندم آبی، ۹۱۶ هکتار کلزا آبی،۷۴ هکتار جو آبی و۵۶۹ هکتار جو دیم نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی کردستان گفت: تا این تاریخ ۵۹۶ هکتار انواع محصولات باغی تحت پوشش بیمه قرار گرفته که باغداران تا پایان بهمن ماه فرصت دارند با مراجعه به شرکت های خدمات بیمه ای نسبت به بیمه باغات خود اقدام نمایند.

وی اظهار کرد: بر اساس بررسی کارشناسان ارزیاب خسارت در سال زراعی ۹۵_۹۶ میزان خسارت وارده به اراضی زراعی جمعاً۲۱۰ میلیارد ریال، باغات ۱۱۰ میلیارد ریال، و دام و طیور ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، که تاکنون ۵۰ میلیارد ریال به حساب بیمه گذاران واریز و بر اساس اظهار نظر مقامات ستاد صندوق بیمه، امید است تا پایان سال ۹۶ مابقی غرامت ها در وجه خسارت دیدگان پرداخت شود.

حریری با بیان اینکه امید است به زودی مبالغی دیگر به عنوان خسارت به کشاورزان استان پرداخت شود افزود: از همکاری ریاست سازمان جهاد کشاورزی، معاونین و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها در امر بیمه محصولات کشاورزی تقدیر و تشکر می نمایم.



خبرگزاری ایانا