افزایش ضریب خوداتکایی در تولید شکر

  • 1396/12/05
  • 692 بازدید

یک مقام مسئول گفت:سالیانه حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن شکر در داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد که با احتساب تولید امسال، خوداتکایی به ۸۴ درصد می‌رسد.

علیرضا یزدانی مجری طرح چغندر قند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو ، از تولید 8 میلیون و 100 هزارتن چغندر قند خبر داد و گفت: با احتساب نیشکر، تولید شکر به یک میلیون و 930 هزارتن خواهد رسید که این میزان تولید در تاریخ کشور بی سابقه بوده است.

به گفته وی؛ متوسط عملکرد تولید چغندر قند از 54 تن در هکتار سال گذشته به 59 تن در هکتار افزایش یافت که با این وجود رکورد 6 میلیون تنی تولید چغندر قند سال گذشته شکست.


یزدانی با اشاره به اینکه خوداتکایی تولید شکر به 84 درصد می رسد، افزود: سالیانه حدود 2 میلیون و 200 هزارتن شکر در داخل مورد استفاده قرار می گیرد که با احتساب تولید امسال، میزان واردات با احتساب ذخایر استراتژیک به حداقل ممکن خواهد رسید.

مجری طرح چغندر قند و نیشکر با اشاره به اینکه سال آینده نیازی به واردات شکر نخواهیم داشت، بیان کرد: با توجه به فراوانی تولید شکر در کارخانجات قند و انبارها و برداشت چغندر قند از اردیبهشت سال آینده، نگرانی از حیث کمبود شکر در داخل نداریم.

به گفته وی؛ افزایش کشت چغندر قند پاییزه به منظور کاهش مصرف آب و استفاده از آب سبز در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت که بدین منظور کشت پاییزه چغندر قند از 11 هزار هکتار سال گذشته، به 17 هزار هکتار امسال رسید.



خبرآنلاین