تقویم ممنوعیت صید در آبهای هرمزگان اعلام شد

  • 1396/12/07
  • 598 بازدید

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به برنامه ممنوعیت صید برخی آبزیان در آبهای استان،گفت: طبق مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات، صید هامور ماهیان از اول فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده در آبهای این استان ممنوع است.

مسعود بارانی در گفت و گو اظهار داشت: براساس این تقویم صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه سال آینده در صیدگاههای این استان واقع در آبهای نیلگون خلیج فارس و دریای عمان ممنوع اعلام شده است.

وی با اشاره به تغییر زمان ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در سالهای اخیر، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و همچنین اظهار نظر جامعه صیادی زمان ممنوعیت صید این ماهی در چند سال اخیر به 15فروردین تا پایان اردیبهشت ماه تغییر یافته است.

بارانی زمان ممنوعیت صید میش ماهیان را نیز از15 مردادماه تا پایان شهریورماه سال آینده اعلام کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر رعایت تقویم فصول ممنوعیت صید اظهار کرد: شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه های ارزشمند در آستانه فرارسیدن فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می کند.

وی با اشاره به همکاری خوب صیادان و تعاونی ها با شیلات هرمزگان از آنها خواست در این مدت نیز برای حفظ ذخایر و رسیدن به صید پایدار با شیلات استان بیش از پیش همکاری کنند.

هرمزگان با صید سالانه بیش از 240 هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی در کشور را در اختیار دارد.

طبق آمار شیلات هرمزگان، در حال حاضر بیش از 5 هزار فروند شناور غیر مجاز در نوار ساحلی استان صید می ‌کنند ،در حالی که تعداد قایق ‌های صیادی مجاز در این استان 4 هزار و 300 فروند است.
ب
اکنون 45 نیروی یگان حفاظت از منابع آبزیان در نوار ساحلی استان هرمزگان فعالیت می ‌کنند که برای رسیدن به استاندارد‌ها باید این تعداد سه برابر شود.

در هرمزگان 28 هزار و 300 صیاد با استفاده از چهار هزار و 300 فروند شناور صیادی و با پشتیبانی 22 بندر صیادی در بیش از یکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی استان مشغول به فعالیت هستند که این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده در حوزه آبزی پروری و صنایع است.



خبرگزاری تابناک