گشت های نوروزی تعزیرات از 15 اسفندماه آغاز می شود

  • 1396/12/08
  • 519 بازدید

اسفنانی گفت:گشت نوروزی تعزیرات با هدف کنترل و نظارت بازار شب عید از 15 اسفندماه آغاز به کار می کند.

اسفنانی رئیس تعزیرات حکومتی استان تهران بیان کرد: گشت تعزیرات با هدف کنترل و نظارت بازار شب عید از 15 اسفندماه آغاز به کار می کند و به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی درباره تاخیر آغاز فعالیت گشت های تعزیرات با توجه به اینکه فروش شب عید چند روزی است که شروع شده گفت: امسال گشت ها نبست به سالهای قبل کیفی تر است و اکنون نیز در روزهای تعطیل گشت های صبح و عصر داریم و بازرسان اتاق اصناف نیز فعالند؛ عمده خرید مردم از 15 اسفند شروع می شود و با توجه به فعالیت بازرسان اتاق اصناف و اقدام بر اساس گزارش های دریافتی از سامانه 124 لزومی به شروع زودتر گشتهای تعزیرات نیست.

اسفنانی در خصوص مهم ترین حوزه های نظارت گشتهای تعزیرات گت: ما معتقدیم تا زمانی که نارضایتی برای مردم ایجاد نشود وارد نشویم اما زمانی که از نرخ های مصوب شده عدول شود علاوه بر گشت های معمول وارد عمل خواهیم شد؛ مباحث اصلی ما سلامت کالاها است زیرا در این ایام برخی از عرضه کنندگان مواد خوراکی از مواد فاسد استفاده کرده و در این گشت ها علاوه بر عوامل ما کارشناسان بهداشت نیز فعال هستند.

وی ادامه داد: عرضه کالاهای تقلبی در این ایام نیز اوج می گیرد به طور مثال در لوازم خانگی و یا لوازم الکتریکی برندی را بر روی بسته قید می کنند ولی داخل بسته کالای غیر از برند اصلی می باشد؛ مصرف کالای غیر برند اصلی برای سلامت مردم مخاطره آمیز است و در این حوزه با جدیت عمل می کنیم.

وی درباره عرضه کالا با قیمت غیر مصوب گفت:کالاهایی مثل لبنیات و تخم مرغ مشمول قیمت گذاری دولت است و ما بقی کالاها مشمول سود روی فاکتور است که به طور مثال در کالایی مثل خشکبار سود 10 درصدی و و کالاهایی مانند سبزیجات 35 درصد سود است که باید رعایت شود و این امر توسط بازرسان نظارت و کنترل می شود.

بر اساس این گزارش فاضلی رئیس اتاق اصناف در ادامه برنامه تصریح کرد: اگر ضرورتی داشته باشد گشت ها را زودتر آغاز می کنیم و ما به دنبال متخلف نیستیم و می خواهیم احساس امنیت بر بازار را ایجاد کنیم .

وی ادامه داد: توصیه ما به اصناف این است که اتاق های سراسر کشور علاوه بر کنترل قیمت ها بر عرضه کالای با کیفیت نیز نظارت کنند.

فاضلی تاکید کرد: با توجه به اقدامات اصناف و نظارت های صورت گرفته ، سال خوبی برای عرضه کالاهای داخلی داریم.



خبرآنلاین