آغاز به کار دوازدهمین نمایشگاه بهاره در مصلی/ 170 برند داخلی در نمایشگاه حضور دارند

  • 1396/12/09
  • 547 بازدید

دوازدهمین دوره از نمایشگاه های بهاره امروز با حضور مقامات وزارت صنعت و اتاق اصناف آغاز به کار کرد.

دوازدهمین نمایشگاه بهاره با حضور 800 غرفه از صنوف پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی، شیرینی و خشکبار، لوازم آشپزخانه، خرازی، کالای خواب و صنایع درمجموعه چهل سرا، ضلع جنوبی مصلای امام خمینی (ره) افتتاح شد.

این نمایشگاه از دیروز با حضور یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت تهران و علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران و روسای اتحادیه های آغاز به کار کرد‌.

این نمایشگاه از 8 تا 18 اسفند از ساعت 11 صبح تا 21 و جمعه ها 13 تا 21 در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی (ره) تهران برای بازدید علاقمندان دایر است.

بر اساس این گزارش یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه عرضه کالای ایرانی است به همین سبب طبق دستور العمل غرفه ها اجازه فروش کالاهای خارجی را نخواهند داشت البته لازم به ذکر است اقلامی مانند برنج که بحث تنظیم بازار در آن مطرح است در صورت نیاز نمونه خارجی آن کنار نسخه ی داخلی عرضه می شود گرچه بخش زیادی از غرفه داران این نمایشگاه تولید کننده هستند و به علت حمایت از تولید داخل کالاهای داخلی عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: کالا های اساسی مانند برنج و شکر با قیمت مصوب توسط ستاد تنظیم بازار عرضه می شود همچنین اقلام پروتئینی نظیر گوشت قرمز و مرغ که وارداتی است توسط شرکت پشتیبانی امور دام با قیمت مصوب به فروش خواهد رسید و نمونه های داخلی آن خود صنوف با حاشیه سود اندک در این نمایشگاه عرضه می کنند.

این مقام مسئول مطرح کرد: غرفه داران از توزیع و تولید کنندگان هستند که توسط اتاق اصناف و اتحادیه ذیربط تقسیم بندی در این نمایشگاه برای افراد صورت گرفته است.

صادقی با اشاره به اینکه در صورت عرضه کالای خارجی توسط غرفه داران دستگاه های نظارتی نظیر تعزیرات با افراد برخورد خواهد کرد افزود: سیستم های بازرسی عرضه کننده ای که دست به فروش کالای خارجی بزند ضمن اینکه اجازه ادامه فعالیت در نمایشگاه ها را نداشته فرد مورد نظر را به تعزیرات معرفی خواهد کرد.

رونمایی از 170 برند داخلی

بر اساس این گزارش علی فاضلی رئیس اتاق اصناف تهران در جمع خبرنگاران گفت: از اهداف برگزاری نمایشگاه بهاره برگزاری در مراکز استان ها با هماهنگی اتاق های اصناف دیگر شهر های کشور است؛ عرضه ی کالایی ایرانی از اهداف دیگر این نمایشگاه است البته در برخی اقلام مانند خشکبار برخی از کالاها که نمونه داخلی آن در کشور تولید نمی شود با هماهنگی اتحادیه و صنف مرتبط نمونه ی وارداتی آن عرضه می شود که سهم این بخش حدود 3 تا 4 درصد است.

این مقام مسئول بیان کرد: سال جاری 170 برند داخلی رونمایی شده که برنامه ای برای معرفی 100 برند دیگر داخلی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: کوتاه کردن دست دلالان و واسطه گران از برگزاری نمایشگاه هایی با این عنوان و مشارکت دادن اکثریت برندهای داخلی در نمایشگاه از تغییرات ایجاد شده نسبت به سال گذشته در نمایشگاه ها بوده است البته لازم به ذکر است هنوز با مشکلاتی در زیر ساخت وجود دارد که با آن مواجه هستیم.



سازمان صنعت ،معدن تجارت استان تهران