161 هزار تن محصولات کشاورزی در ساوه تولید شد

  • 1397/01/30
  • 751 بازدید

رئیس اداره جهاد کشاورزی ساوه گفت: پارسال 161 هزار تن انواع محصولات باغی و زراعی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

حسن شریفی در گفت و گو افزود: میزان تولید انواع میوه های باغی این شهرستان در سال گذشته 100 هزار تن و میزان تولید گندم در این مدت 61 هزار تن برآورد شد.

وی افزود: با حمایت های دولت 284 هکتار از زمین های دیم این شهرستان به سامانه آبیاری تحت فشار تجهیز شد که این مهم در صیانت از منابع آبی نقش بسزایی دارد.

به گفته شریفی در این مدت عملیات انتقال آب با لوله به مزارع و تعاونی ها به طول 2 و نیم کیلومتر اجرا و هشت رشته قنات نیز لایروبی شد.

وی افزود: در سال گذشته برای 665 هکتار از زمین های ملی سند رسمی صادر شد و 11 هکتار از این زمین ها نیز به فروش رفت.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 نیز، 29 مورد نیز با حکم قضایی قلع بنا شد که در مجموع 2 هکتار مساحت را شامل می شود.

به گفته شریفی، حدود 30 هزار میلیون ریال نیز اعتبارات بلا عوض در سال 96 به بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان ساوه با رویکرد حمایت از تولیدات بخش کشاورزی پرداخت شد.

وی گفت: 11 هزار و 396 هکتار از مزارع گندم و یک هزار و 510 هکتار از مزارع جو شهرستان ساوه زیر پوشش طرح مقابله با علف های هرز قرار گرفت.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: پارسال 500 هزار اصله نهال در نهالستان های مجاز این شهرستان تولید و هشت هزار نهال زیتون نیز به صورت یارانه ای در نقاط مختلف ساوه توزیع شد.

شریفی همچنین از توزیع 600 تن کود شیمیایی در میان باغداران و نیز 13 هزار تن کود یارانه ای در حوزه زراعی شهرستان ساوه در سال گذشته به عنوان فعالیت دیگر جهاد کشاورزی یاد کرد.

وی در خصوص توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان،‌ اظهار کرد: از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی پرونده هایی به ارزش 120 هزار میلیون ریال تشکیل شد که در نهایت 45 هزار میلیون ریال از این حجم اعتبارات پرداخت شد.

شریفی در مورد پرداخت خسارت سرمازدگی باغات انار در این شهرستان،‌ گفت: پارسال 480 هزار میلیون ریال خسارت به زیان دیدگان پرداخت شد.

وی همچنین میزان پرداخت تسهیلات رونق تولید را 230 هزار میلیون ریال،‌ تسهیلات سرمایه در گردش برای صنایع روستایی را 100 هزار میلیون ریال و تسهیلات بلاعوض برای ایجاد سامانه آبیاری تحت فشار را 30 هزار میلیون ریال عنوان کرد.

در شهرستان ساوه افزون بر 135 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که از این میزان 19 هزار هکتار باغ و 116 هزار هکتار دیگر را زمین های زراعی تشکیل می دهند.

مجموع تولیدات بخش کشاورزی شهرستان ساوه سالانه، فراتر از 700 هزار تن است.



خبرگزاری صدا وسیما