سطح برداشت شده گندم، جو و کلزا در گنبدکاووس به بیش از 24 هزار هکتار رسید

  • 1397/03/06
  • 496 بازدید

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون در این شهرستان سطح برداشت شده محصول گندم 8 هزار 500 هکتار، محصول جو 8 هزار و 900 و محصول کلزا 6 هزار 927 هکتار است.

به گزارش ایسنا،«غلامعلی نورا» اظهار کرد: تاکنون 41 هزار تن گندم، جو و کلزا در سطح شهرستان برداشت که این مقدار حدود 9 هزرا و 535 تن گندم، یک هزار و 121 تن جو و 3 هزار و 166 تن کلزا به مراکز خرید تضمینی تحویل داده شد و مابقی یا به کارخانه جات یا واسطه ها فروخته شد و بخشی هم توسط کشاورزان انبار شده است.

وی افزود: در حال حاضر دو مرکز خرید تضمینی جو، چهار مرکز خرید تضمینی کلزا و سه مرکز خرید تضمینی گندنم در شهرستان فعال شده است که این تعداد افزایش خواهد یافت.

نورا تصریح کرد: خرید محصول کلزا صرفا با ارائه معرفی نامه، محصول جو براساس سامانه ای که برای خرید محصولات تعبیه شده و خرید محصول گندم هم بر اساس سامانه و هم با ارائه معرفی نامه صورت خواهد گفت.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: کشاورزان حتما باید معرفی نامه خود را از مراکزجهاد کشاورزی دریافت کنند و بعد از اخذ معرفی نامه محصولاتشان را به مراکز خرید تحویل دهند. پیش از این کشاورزان زیادی بدون دریافت معرفی نامه به مراکز خرید مراجعه می کردند که بعضا مشکلاتی را به وجود می آورد.

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز هزار و 500 برگه معرفی نامه برای گندم تحویل گرفتیم که به 40 درصد کشاورزان تحویل داده شد. برای کلزا نیز 6 هزار برگه گرفتیم که به 60 درصد کشاورزان تحویل داده شد، لازم به ذکراست که برای گندم به ازای هرکشاورز یک معرفی نامه صادر می شود اما برای کلزا به ازای هر محموله یک برگه معرفی نامه صادر می شود.

نورا یادآور شد: لیست کلزا کاران به بانک کشاورزی ارائه داده شد و لیست کشاورزان گندم کار و جو کار نیز در روزهای آتی به این بانک ارسال خواهد شد تا کشاورزان به حقشان برسند.



خبرگزاری ایسنا