احتکار روغن در کارخانه‌های روغن کشی صحت ندارد

  • 1397/03/12
  • 623 بازدید

یک مقام مسئول گفت: کارخانه‌ها تمام تولیدات خود را به بازار عرضه می‌کنند و احتکار روغن در کارخانه‌های روغن‌کشی صحت ندارد.

علی فاضلی بازرس انجمن صنایع روغن نباتی ایران در گفت‌ وگو، درباره آخرین وضعیت بازار روغن اظهار کرد: سال گذشته صنعت روغن نباتی به سبب همراهی با سیاست‌های دولت، هیچگونه افزایش قیمتی نداشت و در نهایت امسال ستاد تنظیم بازار با درخواست تولید کنندگان مبنی بر افزایش قیمت موافقت کرد.

وی افزود: با وجود افزایش هزینه‌ های تولید، انجمن روغن نباتی پیشنهاد افزایش 19 تا 20 درصدی قیمت روغن را به ستاد تنظیم بازار داد درحالیکه ستاد تنظیم بازار در 18 اردیبهشت با افزایش 9 درصدی قیمت موافقت کرد.

فاضلی ادامه داد: با توجه به نوسان شدید هزینه‌ های تولید، وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار قول دادند که بعد از ماه رمضان با روش‌های دیگری بدون اثرگذاری بر قیمت مصرف کننده، هزینه‌ های تولید کنندگان را کاهش دهند.

این مقام مسئول تأکید کرد: اگرچه در هفته‌ های اخیر هر حلب 16 کیلویی روغن در بازار غیر رسمی 90 هزار تومان عرضه می‌شد، اما هم اکنون با نرخ 77 هزار تومان در بازار توزیع می‌شود و از آنجا که تولید کنندگان انتظار داشتند، روغن 16 کیلویی با نرخ 83 تا 84 هزار تومان توزیع شود، انتظار می‌رود با هماهنگی و اقدامات کارشناسی میان وزارت جهاد کشاورزی، ستاد تنظیم بازار و انجمن روغن نباتی از روش‌های دیگری، هزینه‌ های تولید جبران شود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که برخی مغازه‌داران و تولید کنندگان سایر صنوف از احتکار روغن در کارخانه‌ ها خبر می‌دهند، آیا این موضوع صحت دارد، بیان کرد: کارخانه‌ ها تمام تولیدات خود را به بازار عرضه می‌کنند و احتکار روغن در کارخانه‌ های روغن‌ کشی صحت ندارد و هم اکنون نیز آثار تلاطم قیمت و کمبود در بازار احساس نمی‌شود.



خبرگزاری صدا وسیما