توقف واردات تیلاپیا امری ضروری است

  • 1397/03/12
  • 436 بازدید

رئیس اتحادیه ماهیان سردآبی گفت:با توجه به توافق سازمان شیلات با اتحادیه ماهیان سردآبی انتظار می‌رود که وزیرجهاد هرچه سریع تر دستور توقف واردات تیلاپیا را صادر کند.

آرش نبی‌ زاده مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی در گفت‌ وگو ، درباه آخرین وضعیت تولید ماهی قزل آلا اظهار کرد: با وجود آنکه امسال در بحث ماهیان سردآبی با تنش جدی روبه‌ رو نیستیم و تنها بحث خشکسالی موجب شده تا برخی تولید کنندگان میزان تولید خود را در مزارع کاهش دهند، پیش‌ بینی می‌شود که تولید همانند سال‌های قبل به 120 تا 130 هزارتن برسد.

وی با اشاره به تأثیر نوسان نرخ نهاده‌ها بر قیمت ماهی در بازار افزود: اگرچه برخی از شرکت‌ های خوراک، نرخ محصولات خود را از 10 تا 25 درصد افزایش دادند اما به اعتقاد بنده موج افزایش قیمت نهاده‌ها وارد بازار نشده است چرا که تولید جدید از شهریور و مهر وارد بازار می‌شود.

نبی‌زاده نوسان نرخ ماهی وارداتی و تغییرات نرخ ارز را دلیل اصلی افزایش قیمت ماهی در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش نرخ دلار، قیمت هر کیلو ماهی قزل آلا با نوسان یک‌هزار و 200 تومانی در بازار روبه‌ رو شد.

رئیس اتحادیه ماهیان سردآبی با اشاره به ضروت توقف واردات تیلاپیا بیان کرد: با توجه به توافق سازمان شیلات با اتحادیه ماهیان سردآبی انتظار می‌رود که وزیر جهاد هرچه سریع‌تر دستور توقف واردات تیلاپیا را صادر کند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به تأثیر توقف واردات تیلاپیا بر بازار ماهی داخل تصریح کرد: توقف واردات تیلاپیا ارتباطی به افزایش نرخ قزل‌آلا ندارد و همچنین نوسان کنونی نرخ نهاده‌ها مورد پذیرش اتحادیه و وزارت جهاد نیست چرا که افزایش نرخ ارز به این حد نبوده است.



خبرگزاری شفاف