ماهیان خاویاری پرورشی و میگو ، نخستین مسافران صنایع غذایی صادراتی ایران به روسیه

  • 1393/07/28
  • 790 بازدید

در راستای افزایش صادرات محصولات کشاورزی به‌ویژه آبزیان به روسیه ، ماهیان خاویاری پرورشی و میگو به‌عنوان نخستین محموله تا ماه آینده راهی این کشور می‌شوند.

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: روسیه یکی از بازارهای بالقوه صادراتی محسوب می‌شود که محصولات دارای ارزش افزوده و بسته‌بندی و فرآوری‌شده مشتریان خاص خود را در این کشور دارد.
عیسی گلشاهی افزود: محصولات شیلاتی بسته‌بندی‌شده ایرانی در بین خانوارهای روسیه دارای جایگاه است ، بنابراین می‌توانیم در این بخش بازار پایداری را برای عرضه این محصولات داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در پی سفر وزیر جهاد کشاورزی به روسیه و تفاهم‌نامه‌های منعقدشده و در پی آن سفر صادرکنندگان آبزیان به این کشور ، تصمیم گرفته شد که ماهیان خاویاری پرورشی و میگو به‌عنوان نخستین محموله محصولات کشاورزی و غذایی ایران راهی روسیه شود.

حفظ بازار روسیه نیازمند همراهی گمرک و دامپزشکی
مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات ادامه داد: پایداری صادرات محصولات شیلاتی به روسیه باید با همراهی گمرک و سازمان دامپزشکی کشور برای اخذ مجوزها و نظارت‌های فنی و بهداشتی توأم باشد.
گلشاهی تصریح کرد: محصولات آماده‌شده برای صادرات باید از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و ساماندهی به وضعیت بهداشتی آن نیز مبذول شود.
وی یادآور شد: در کشور روسیه واحدهای فرآوری محصولات شیلاتی بسیار کم است ، بنابراین می‌توانیم محصولات تولیدی را در قالب بسته‌بندی‌های مشخص و فرآوری‌شده صادر کنیم.
گلشاهی تأکید کرد: میگو از محصولاتی است که قابلیت صادرات به این کشور را دارد.
وی اظهار داشت: صادرات آبزیان ایرانی به کشورهای هدفی چون اروپا ، خاور دور و امارات به‌دلیل مصرف خانوار آن کشورها در بسته‌بندی‌های بزرگ انجام می‌شود و فرآوری و بسته‌بندی آن در خود کشورهای فوق انجام می‌شود.
گلشاهی در پایان اظهار امیدواری کرد که بتوان بازار روسیه را برای صادرات محصولات آبزی حفظ کرد./



ایانا