جزئیات طرح نوسازی واحدهای نانوایی

  • 1393/08/17
  • 801 بازدید

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اعلام جزئیات اعتبارات بهسازی و نوسازی واحدهای نانوایی ، گفت: دولت با اجرای این طرح ، پروژه استاندارد و بهداشتی کردن حوزه تولید نان را آغاز کرده است ، بنابراین کیفیت نان بهبود می یابد.

باس قبادی با اشاره به جذب ۱۰۳ میلیارد ریال از اعتبارات بهسازی و نوسازی واحدهای تولید نان ، گفت: دولت با اجرای این طرح ، پروژه استاندارد و بهداشتی کردن حوزه تولید نان را آغاز کرده که در نهایت حفظ و سلامت جامعه و بهبود کیفیت نان را در پی خواهد داشت.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: طرح بهسازی و نوسازی واحدهای نانوایی یکی از برنامه های سلامت محور دولت جهت ارتقای بهداشت و کیفیت نان تولیدی در کشور است که با پیگیرهای مستمر این شرکت عملیاتی شده و با تخصیص اعتبارات لازم به واحدهای نانوایی تداوم دارد.
وی تصریح کرد: حداکثر مبلغ تسهیلات قابل پرداخت به واحدهای تولید نان در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون ریال و در شهرستان‌ها ۱۰ میلیون ریال است و واحدهای نانوایی حجیم و نیمه حجیم نیز حداکثر ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار نوسازی و بهسازی دریافت می کنند.
قبادی با اشاره به اعتبار ۱۰۶ میلیارد ریالی بهسازی و نوسازی در سال ۹۰ ، اضافه کرد: اعتبارات تخصیصی این سال برای بهسازی و نوسازی واحدهای نانوایی در سال ۹۱ با پرداخت تسهیلات به واحدهای تولید نان اجرایی شد؛ به گونه ای که در سال گذشته ، ۹۷ درصد این اعتبارات در کشور جذب شد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ، یارانه سود و کارمزد تسهیلات پرداختی به نانوابی‌ها را براساس مصوبه شورای پول و اعتبار ۹ درصد و مدت زمان باز پرداخت تسهیلات را حداکثر ۵ سال اعلام کرد.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در پایان تأکید کرد: از سال ۸۴ که طرح بهسازی و نوسازی نانوایی‌ها به اجرا درآمده ۷۲٫۵ درصد اعتبارات تخصیص یافته ، جذب و در قالب تسهیلات به واحدهای نانوایی مشمول این طرح پرداخت شده است.



صنایع غذایی ایران