برنامه ارتقاء سلامت برنج با موفقیت در حال انجام است

  • 1393/08/17
  • 918 بازدید

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: موضوع برنج یکی از مهم ترین موضوعاتی می باشد که در سلامت افراد جامعه نقش تاثیر گذاری دارد که موضوعات مربوط به برنج در همه حوزه ها با جدیت پیگیری می شود.

دکتر حسن تامینی نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در کمیته ارتقای سلامت برنج که در سازمان غذا و دارو برگزار شد گفت: موضوع برنج های آلوده که در سال هی گذشته اتفاق افتاد با جدیت در مجلس و کمیسیون بهداشت در حال بررسی می باشد.

وی با تشکر از برنامه های سازمان غذا و دارو در ارتقای سلامت برنج گفت: متاسفانه بسیاری از مشکلات مربوط به برنج از طریق وزارت جهاد کشاورزی بررسی و پیگیری نمی شود.

دکتر هدایت حسینی مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در کمیته ارتقای سلامت برنج گفت: برنامه ارتقاء سلامت برنج در سازمان غذا و دارو با موفقیت در حال انجام است.

وی گفت: برنامه ارتقاء سلامت برنج سازمان غذا و دارو از مهر ماه سال گذشته آغاز شده است که بر اساس این برنامه سلامت محور ، تشدید نظارت بر واردات برنج به کشور و ایجاد شناسه و کد رهگیری برای برنج های وارداتی به کشور الزامی گردیده است.

دکتر حسینی در ادامه اظهار داشت: در راستای اجرای این برنامه در حال حاضر کنترل و نظترت بهداشتی بر انواع برنج در سه سطح انجام می شود؛ بازرسی از مبدأ و ثبت منابع فرآوری بسته بندی برنج در کشور مبدأ ، نظارت بر ارزیابی بهداشتی و انجام آزمایشات کنترل کیفیت در مبادی ورودی به کشور و کنترل برنج عرضه شده در سطح بازار.

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: اجرای این طرح سلامت محور توسط سازمان غذا و دارو و تشدید نظارت های فنی و بهداشتی کنترل برنج سبب ارتقای سلامت و نظارت های فنی بر آن شده است.

دکتر حسینی گفت: با توجه به سرانه مصرف برنج در کشور که حدود ۱۰۰ گرم برای هر نفر در روز می باشد سلامت و ایمنی این محصول به طور مستمر در دستور کار سازمان غذا و دارو و اداره کل نظارت بر مواد غذایی می باشد.

وی گفت: تا به امروز ۳۵۳ مورد کد رهگیری صادر شده که از این تعداد ۱۲۷ مورد پروانه بهداشتی برای واردات برنج صادر شده است و ۱۱۰ مورد برای محصولات برنج تولید داخل شناسه پروانه ساخت و شناسه نظارت صادر شده است.

لازم به ذکر است در این جلسه مسئولینی از انجمن برنج ایران ، معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی ، نائب رئیس انجمن وارد کنندگان برنج ایران ، دکتر جمشید زهی مشاور رئیس سازمان غذا و دارو در امور مجلس ، نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین مرتبط حضور داشتند.



فودکلینیک