خرید 500 تن شیر خام تضمینی از دامداران تهرانی

  • 1393/09/24
  • 651 بازدید

رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران گفت: از شروع خرید شیر تضمینی در تهران تاکنون 500 تن شیر خام از تولید‌کنندگان برای تبدیل به پودر شیرخشک خریداری شده است.

محمدرضا حیدرقلی‌زاده رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: از آغاز خرید تضمینی شیرخام (خرید حمایتی) در استان تهران تاکنون حدود 502 تن شیر از دامداران خریداری شده است.

وی افزود: در 7 روز گذشته به ترتیب 85 ، 93 ، 65 ، 76 ، 50 و 76 تن از تولید‌کنندگان شیر خام توسط سازمان تعاون روستایی استان تهران ، شیرخام خریداری شده است.

حیدرقلی‌زاده بیان داشت: خرید تضمینی شیر خام (خرید حمایتی) در راستای حمایت از تولید‌کنندگان و دامداران صورت می‌گیرد و این مقوله تا زمانی که قیمت شیر خام به قیمت مصوب دولت یعنی 1440 تومان برسد ادامه دارد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران با بیان اینکه محدودیتی برای خرید وجود ندارد گفت: ظرفیت خرید روزانه بیش از 200 تن شیر خام را در استان داریم.

براساس این گزارش در ابتدای تیرماه سال جاری دولت مصوبه‌ای را به کارخانه‌های صنایع لبنی ابلاغ کرد تا شیر خام تولیدی دامداران با قیمت 1440 تومان خریداری شود که کارخانه‌ها از انجام آن سرباز زدند.

هم‌اکنون شیر خام تولیدی دامداران با قیمت متوسط 1250 تومان خریداری می‌شود و بنابراین دولت برای جلوگیری از ضرر به تولید‌کنندگان و رساندن قیمت خرید شیر به قیمت مصوب 1440 تومان طرحی را با عنوان خرید تضمینی شیر (خرید حمایتی) اجرا کرد.

به موجب این طرح سازمان تعاون روستایی شیر خام تولیدی دامداران را با قیمت 1440 تومان برای تبدیل به شیر خشک خریداری می‌کند.

این طرح قرار است تا زمانی که قیمت هر کیلوگرم شیر خام به 1440 تومان برسد ادامه یابد و هم‌اکنون در دو استان قزوین و تهران عملیاتی شده و به زودی در استان‌های اردبیل ، اصفهان ، چهارمحال و بختیاری ، خراسان رضوی و جنوبی ، آذربایجان غربی ، فارس و گلستان اجرایی می‌شود.



خبرگزاری فارس