پرتقال شب عید ذخیره سازی می شود. واردات میوه کماکان ممنوع است.

  • 1393/09/29
  • 631 بازدید

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ، از ذخیره سازی مرکبات از جمله پرتقال برای شب عید و ایام نوروز خبر داد و گفت: هیچ کمبودی برای پرتقال مورد نیاز شب عید نداریم.

حسین صفایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره پیشنهاد اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی مبنی بر واردات 200 هزار تنی پرتقال برای تنظیم بازار در ایام نوروز ، افزود: به هیچ عنوان با واردات میوه از جمله مرکبات موافق نیستیم ، چرا که تولید داخل کفاف میوه مورد نیاز شب عید و ایام نوروز را می دهد.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز از سوی این اتحادیه پیشنهادی را برای واردات 200 هزار تن پرتقال برای ایام نوروز دریافت کردیم ، این در حالیست که سال گذشته نیز با کمبود میوه مواجه نشدیم.

به گفته وی ، هم اکنون تنها مجوز واردات موز برقرار است.

وی یادآور شد: به دلیل سرمازدگی اواخر سال گذشته باغ های مرکبات شهرستان های غرب مازندران و شرق گیلان ، احتمال کاهش اندک تولید مرکبات در این استان ها وجود دارد.

وی اظهار داشت: اما تولید مرکبات از جمله پرتقال دیگر مناطق کشور مناسب بوده و کسری موجود از این طریق جبران شده و کمبودی در زمینه تامین میوه مورد نیاز کشور نداریم.

صفایی گفت: هم اکنون در حال ذخیره سازی مرکبات از جمله پرتقال برای شب عید و ایام نوروز هستیم و پیش بینی می شود به دلیل تولید خوب مناطق جنوبی کشور میزان ذخیره سازی نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم با ذخیره سازی مناسب میوه بتوانیم با تنظیم بازار از افزایش نرخ آن در شب عید و ایام نوروز جلوگیری کنیم.



ایرنا