برپایی نخستین نمایشگاه بین المللی چای و قهوه در کیش

  • 1393/11/06
  • 668 بازدید

نخستین نمایشگاه بین الملی چای ، قهوه ، کافی شاپ و صنایع وابسته با حضور 30 شرکت داخلی و خارجی از دهم بهمن ماه در جزیره کیش آغاز بکار می کند.

مجری برگزار کننده این نمایشگاه بین المللی اظهار داشت: شرکت کنندگان در این نمایشگاه از نشان های تجاری (برند) معروف جهان در عرصه تولید چای و قهوه هستند که آخرین محصولات خود را در معرض دید عموم قرار می دهند.
آریا حمیدیان افزود: در این نمایشگاه شرکت های تولید و عرضه کننده لوازم جانبی کافی شاپ ها ، رستوران ها و مراکز پذیرایی نیز حضور داشت.
وی هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی با برندهای چای و قهوه معروف جهان ، آشنایی با دستاوردهای این حوزه و همچنین ارتقای سطح خدمات پذیرایی در هتل ها و مراکز پذیرایی عنوان کرد.
حمیدیان همچنین از برگزاری مسابقات باریستای ایران (شخص حرفه ای در زمینه تهیه نوشیدنی های قهوه) برای نخستین بار زیر نظر انجمن جهانی رویدادهای قهوه (WCE) خبر داد و افزود: مرحله مقدماتی این مسابقات به تازگی در تهران پایان یافته است و 15 نفر از منتخبان در مرحله نهایی در کیش با یکدیگر رقابت می کنند.
به گفته مجری برپایی نمایشگاه چای و قهوه کیش ، حضور برترین باریستاهای ایران در این مسابقه ضمن ایجاد فضای آموزشی ، فرصت مناسبی برای آشنایی فعالان این حوزه با آخرین دستاوردهای حوزه خدمات پذیرایی خواهد بود.
حمیدیان اظهار داشت: سرداور بین المللی از آرژانتین این مسابقات را قضاوت می کند و در نهایت منتخبان این مسابقه به مسابقات جهانی 2015 آمریکا اعزام می شوند.
مجری برگزار کننده نمایشگاه چای و قهوه با یادآوری این که یکی از وظایف سازمان منطقه آزاد کیش توسعه گردشگری است ، گفت: از آنجا که گردشگران خارجی به این جزیره سفر می کنند ، استاندارد هتل ها و ارایه خدمات باید در سطح استاندارد باشد.
وی تاکید کرد: برای توسعه گردشگری باید رعایت استاندارد و استفاده از محصولات با کیفیت برای پذیرایی از مسافران در اولویت کار هتل ها قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در بسیاری از هتل های خارجی برندهای معتبر چای و قهوه جهان به مسافران ارایه می شود و به نوعی این برندها حامیانی برای هتل ها به شمار می روند لذا نیاز است هتل ها و مراکز پذیرایی ایران نیز برای جلب رضایت مسافران و گردشگران به ارایه بهترین برندها بویژه تولیدات داخلی بپردازند.
حمیدیان در مورد برنامه های جانبی این نمایشگاه نیز گفت: از آنجا که برندهای معروف در زمینه تولید چای ، قهوه و ماشین آلات وابسته در این رویداد حضور دارند ، این نمایشگاه بستر مناسبی برای مذاکرات تجاری با دست اندرکاران این حوزه خواهد بود.
به گفته وی ، برگزاری مسابقات باریستاها نیز خود نوعی کلاس آموزشی برای فعالان این عرصه خواهد بود تا محصولات خود را به بهترین شکل ممکن عرضه کنند.
این نمایشگاه عصر جمعه 10 بهمن در تالار شهر کیش افتتاح می شود و تا دوشنبه 13 بهمن ماه از ساعت 18 تا 22 پذیرای بازیدکنندگان خواهد بود.
لغت باریستا از زبان ایتالیایی آمده و به معنی مرد یا زن متصدی بار است که پشت یک میز کار می کند و هر دو نوع نوشیدنی سرد و گرم را تهیه می کند یعنی این لغت در ایتالیا به طور خاص به کسانی که فقط قهوه درست می کنند اطلاق نمی شود اما در آمریکا باریستا فقط برای کسانی است که تخصص آنها تهیه قهوه است.



ایرنا