مرغ ایرانی به روسیه صادر نخواهد شد

  • 1393/11/07
  • 441 بازدید

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: ما هرگز نمی‌توانیم به روسیه مرغ صادر کنیم ، چرا که قیمت تمام شده تولید ما بالاست و توان رقابت با کشوری مانند برزیل را در زمینه صادرات به روسیه نداریم.

محمد یوسفی اظهار داشت: قیمت مرغ طی هفته جاری مقداری بهبود یافته است ، چراکه اوایل هرماه قدرت خرید مردم افزایش پیدا می‌کند.
وی ، قیمت مرغ زنده را بین 4200 تا 4300 تومان (به شکل مدت‌دار) و 4100 تومان(به شکل نقدی) عنوان کرد و گفت: قیمت مرغ آماده به طبخ در مراکز عمده فروشی بین 5700 تا 6000 تومان است ، ضمن اینکه بهای این کالا در مراکز خرده‌فروشی در نقاط مختلف شهر متفاوت و از 5800 تا بیش از 6000 هزار تومان متغییر است.
یوسفی با اشاره به گفته‌های مسئولان مبنی بر توزیع سبد خانوار ، تصریح کرد: با توزیع این سبد قیمت مرغ کاهش پیدا می‌کند ، ضمن اینکه مرغ موجود در سبد خانوار یقیننا از مرغ‌های ذخیره شده در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام است.
وی در مورد زمان آغاز صادرات مرغ به روسیه اظهار کرد: این صادرات اصلا شروع نخواهد شد. ما هرگز نمی‌توانیم به روسیه مرغ صادر کنیم ، چرا که قیمت تمام شده تولید ما بالاست و توان رقابت با کشوری مانند برزیل را در زمینه صادرات به روسیه نداریم.



مهر