آغاز توزیع میوه شب عید از 15 اسفند

  • 1393/11/14
  • 627 بازدید

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مازندران با بیان اینکه براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار مقرر شده 41 هزار تن پرتقال و بیش از 20 هزار تن سیب برای شب عید ذخیره شود ، گفت: ذخیره‌سازی به اندازه کافی انجام شده است.

دلاور حیدرپور اظهار داشت: تولید پرتقال در استان مازندران در سال جاری نسبت به سال گذشته مقداری کمتر بود اما سال پیش ما با مازاد محصول مواجه بودیم که این مساله باغداران را دچار دردسر کرد و بسیاری از این محصول پس از عید در انبارها از بین رفت.
حیدرپور اضافه کرد: درست است که امسال مقدار تولید کمتر از سال قبل است اما همین میزان تولید نیاز کشور را تامین می‌کند و ما مشکلی از این جهت نداریم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مازندران با بیان اینکه امسال جنوب کشور با مشکل سرمازدگی مواجه نبوده و تولید در آنجا به خوبی انجام شده است ، گفت: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور ، مقرر شد 41 هزار تن پرتقال و بیش از 20 هزار تن سیب برای شب عید امسال ذخیره شود که در این میان ، 30 هزار تن پرتقال سهمیه استان مازندران بود و این موضوع از حدود دو ماه قبل به ما اعلام شد.
وی با بیان اینکه خرید توسط سازمان تعاون روستایی انجام شده است ، افزود: اعتبار این کار نیز تامین شده ، عمده خرید انجام شده و خرید هنوز نیز ادامه دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مازندران با اشاره به اینکه از هفته جاری بسته‌بندی و حمل محصول به استان‌ها آغاز شده است ، اضافه کرد: ذخیره‌سازی به اندازه کافی انجام شده و به موقع با قیمتی که سازمان حمایت از مصرف‌کننده و ستاد تنظیم بازار اعلام می‌کند ، از 15 اسفند ماه در سراسر کشور توزیع می‌شود و در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.



فارس