قیمت منطقی برای مرغ کیلویی ۷ هزار تومان است

  • 1393/12/06
  • 766 بازدید

معاون کالاهای مصرفی سازمان حمایت گفت: قیمت منطقی برای مرغ کیلویی ۷ هزار تومان است.

علیرضا رفیعی در خصوص ارائه تخفیفات از سوی واحدهای صنفی اظهار داشت: در مجموع در ۳ بخش تولیدی ، توزیعی و خدماتی تخفیفاتی در نظر گرفته می‌شود اما سازمان حمایت برای سازماندهی موضوع تخفیفات اقدامات لازم را انجام داده است و با توجه به کالاهای مختلف سقفی را برای ارائه تخفیف آن‌ها به مصرف‌کننده تعیین کرده‌ایم.
وی گفت: در بخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای تولیدی این موضوع در حال اجراست حتی در بخش محصولات آرایشی بهداشتی نیز با اتحادیه مربوطه جلسه‌ای را برگزار شده است.

رفیعی در رابطه با افزایش قیمت مرغ نیز خاطر نشان کرد: از یک سال گذشته مرغداران نتوانستند محصولات خود را با قیمت منطقی در بازار به فروش برسانند. به اعتقاد مسئولان حداکثر قیمت منطقی برای مرغ کیلویی ۷ هزار تومان است اما متاسفانه بنا به دلایلی تولیدکنندگان مرغ نتوانسته بودند امسال در فروش محصولات خود این قیمت را برای مصرف‌کنندگان تعیین کنند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ۲ ماه قبل ، پیش‌بینی افزایش قیمت مرغ را به سازمان‌های مربوطه اعلام کرده بود ، افزود: به مسئولان و به ویژه وزارت جهاد کشاورزی گفته بودیم اما آقایان به ما اعلام کردند ناراحت نباشید ما مدیریت لازم را بر این بازار انجام خواهیم داد اما متاسفانه بازار این روز‌ها با نوسانات قیمت روبه‌رو شده است.

معاون کالاهای مصرفی سازمان حمایت با اشاره به اینکه اخیرا وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده است که مرغ کیلویی ۷ هزار تومان قیمت معقولی است و قیمت مرغ در همین مقطع به تثبیت خواهد رسید افزود: در همین زمینه جلسه ستاد تنظیم بازار نیز برگزار شده است تا روند کاهشی قیمت مرغ با سرعت بیشتری همراه شود.

رفیعی اضافه کرد: با همکاری‌های مسئولان مربوطه و توزیع مرغ منجمد توسط شرکت امور دام و طیور پیش‌بینی می‌کنیم ظرف یک هفته آینده شاهد کاهش قیمت مرغ در سطح بازار باشیم.
وی با گلایه از اینکه انتشار برخی اخبار در کیفیت مرغ‌های منجمد باعث شده نگرانی در سطح جامعه ایجاد شود ، اظهار داشت: به صورت جد اعلام می‌کنم تمام مرغ‌های ذخیره‌سازی شده داخلی بوده و وارداتی نیستند و حتی تاریخ آن‌ها نیز با اشکالاتی همراه نیست.

معاون کالاهای مصرفی سازمان حمایت اضافه کرد: تاریخ تمام مرغ‌های منجمد عرضه شده در بازار مناسب بوده و مردم نباید در این راستا نگرانی داشته باشند.

نوابی در ادامه این نشست خبری درباره قیمت نان نیز گفت: براساس مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها که مربوط به آذرماه امسال است ۲۰ درصد نانوایی‌ها مجوز آزادپزی دریافت کردند.
وی با اشاره به اینکه ابلاغ این مصوبه به معنای رهاسازی قیمت نان نیست افزود: ما در بخش نانوایان آزادپز نیز دستورالعملی را تدوین کردیم براین اساس نانوایانی که از آرد آزاد استفاده می‌کنند حداکثر قیمت‌های خود را باید ۱۲۵۰ تا ۱۳۰۰ تومان در نظر بگیرند.



ایلنا