نبود زنجیره تولید مهم ترین آسیب بخش کشاورزی

  • 1397/05/21
  • 461 بازدید

وزیر جهاد کشاورزی کامل نبودن زنجیره تولید را مهم ترین چالش بخش کشاورزی دانست و گفت : نبود زنجیره کامل تولید مهم ترین آسیب بخش کشاورزی محسوب می شود .

محمود حجتی در نشستی با تولیدکنندگان بخش کشاورزی و طیور شرق مازندران در شهرستان گلوگاه افزود : ایران در حال حاضر در جمع هشت کشور نخست جهان در صنعت طیور قرار دارد که باید زنجیزه تولید در این بخش کامل شود.

وی از مازندران به عنوان استان شاخص در صنعت طیور نام برد و گفت : در حالی که تولید لبنیات در کشور فراوان است اما تنها تعداد کمی از شرکت های فعال در این زمینه مجوز صدور محصولاتشانرا دارند.

وزیر جهاد کشاورزی ایجاد زنجیره تولید را یکی از اقدامات مهم برای ماندگاری و پایداری تولیدات بخش کشاورزی دانست و تاکید کرد که دولت هم تلاش دارد تا با تامین ارز مورد نیاز نهاده های تولید و صنعت طیور از این بخش حمایت کند.

وی از تغییرات اقلیمی و کمبود آب بخش کشاورزی هم به عنوان یکی از چالش های جدی نام برد و گفت که این مشکل در استان های شمالی با مهار روان آبها و ذخیره سازی آنها قابل حل است .

حجتی افزود : بر اساس داده های آماری دستکم 10 میلیارد متر مکعب روان آب در استان های گیلان و مازندران وارد دریای خزر می شود که باید بدرستی مدیریت شود و یکی از راههای آن احیای آببندان هاست .

وزیر جهاد کشاورزی قبل از برگزاری شرکت در این نشست از بخش های مختلف شرکت زنجیره ای کشتارگاه و کارخانه خوراک دام
' ساوانا ' در گلوگاه بازدید کرد.

این شرکت که شامل کشتارگاه و کارخانه خوراک دام است ، بزرگ ترین مجتمع تولیدی مدرن خاورمیانه است که در زمینی به مساحت پنج هکتار ساخته شده است .

براساس برآورد انجام شده در مجموع بعد از اتمام این پروژه در فازهای مختلف برای 500 نفر ایجاد اشتغال می شود. کشتارگاه این شرکت نقش مهمی در صادرات منطقه خواهد داشت.



وزارت جهاد کشاورزی