تأسیس سومین مرکز مطالعات کشاورزی کشور در «آزادشهر»

  • 1397/05/24
  • 350 بازدید

فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: سومین مرکز مطالعات کشاورزی کشور پس از تهران و مشهد در آزادشهر تأسیس می‌شود.

دکتر «سید رسول حسینی» در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در شش ماهه گذشته 20 شخصیت ملی و بیش از 50 شخصیت استانی را به آزادشهر دعوت کردیم و توانستیم 383 میلیارد تومان در این شهر سرمایه‌ گذاری کنیم.

وی افزود: مرکز مطالعات کشاورزی آزادشهر پس از تهران و مشهد سومین مرکز در ایران است که به زودی تأسیس می‌شود، هم‌ چنین مجوز ساخت ایستگاه هواشناسی درآزادشهر تایید و به‌ زودی تأسیس خواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: طرح میز خدمت که توسط فرمانداری آزادشهر در این شهرستان انجام شد توانست به طرح ملی تبدیل شود این طرح به نام فرمانداری آزادشهر در کشور ثبت شد و در هفته‌ نامه سلام فرماندار در همه کشور منتشر شد.

وی گفت: برای نخستین بار در سطح شهرستان از بازنشستگان آموزش و پرورش تجلیل به عمل آمد شایان ذکر است از پتانسیل‌ های این شهرستان در جشن استفاده کردیم.

فرماندار آزادشهر در خصوص سایت زباله آزادشهر تصریح کرد: یک شرکت اتریشی با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان در استان گلستان با 20 درصد تأمین اعتبار تا اسفند آغاز به کار خواهد کرد، مردم دیگر نگران شیرآبه زباله‌ ها نباشند با وجود این دستگاه حتی شیرآبه تبدیل به آب جهت مصارف کشاورزی خواهد شد.

حسینی درخصوص آبرسانی شهرستان یادآور شد: طرح آبرسانی آزادشهر با هزینه 14 میلیارد تومان پس از سه ماه با تلاش چند اداره مرتبط به اتمام رسید و مردم شهرستان پس از آزمایش‌ های تکمیلی دیگر شاهد کم آبی نخواهند بود.



خبرگزاری خبروان